یاداشت ها و مقاله ها

به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی:روابط عمومی  حلقه ارتباط  سازمان با افکار عمومی

 روابط عمومی،امروزه بدل به یکی از بخش های حساس و حیاتی سازمان ها شده است. امروزه روابط عمومی و ارتباطات به مثابه بازوی فکری سازمان ها، نقشی حیاتی و بی بدیل در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه های کلان دارد و با اطلاع یابی و اطلاع رسانی از مجرای رسانه، ارتباط دوسویه سازمان ها را با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام برقرار می کند و تعالی می بخشد.

یاد داشت از عباس قاسمی فعال رسانه

برای سال‌های متوالی، روابط عمومی به‌عنوان یکی از پراسترس‌ترین مشاغل در لیست CareerCast) شبکه شغلی  آنلاین) قرارگرفته است و این سایت این‌گونه توضیح می‌دهد که شغل‌هایی مانند مدیر روابط عمومی، خبرنگار روزنامه و حتی هماهنگ‌کننده جزء به دلیل فوریت‌های کاری و موشکافی دقیق در مقابل دیدگان مردم در شمار پراسترس‌ترین مشاغل قرار می‌گیرد.

در زمان حاضر کمتر کسی است که از نقش اثرگذار روابط عمومی و ارتباطات، آگاهی نداشته باشد. در دنیای امروز روابط عمومی ها علاوه بر آنکه عناصر قوی در پیشبرد اهداف هستند؛ جایگاه موثری در تدوین برنامه‌های آینده نگرانه دارند که شرط اصلی موفقیت آن؛ طراحی روش های روزآمد و تعیین راهبردهای متناسب با چشم اندازهاست.

روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه ارتباط سازمان‌ها با افکار عمومی و همکاران خود قلب تپنده یک سازمان بوده و دستاوردها، برنامه‌ها و خدمات صورت گرفته از جانب سازمان را به افکار عمومی و از طرفی دیگر، خواسته‌ها، نیازمندی‌ها و مطالبات افکار عمومی و همکاران را به مدیران سازمان و ارائه‌دهندگان خدمات منعکس می‌کنند.

روابط عمومی در واقع نوعی هنر، شاخه ای از علوم اجتماعی و مدیریت راهبردی با بهره گیری از مهارت های ارتباطی برای پیمودن راه‌های تعالی، توسعه و پیشرفت جامعه است که در وهله اول؛ نیازمند دورشدن از روزمرگی و تدوین برنامه هایی با چشم اندازهای میان و بلندمدت برای ارتقاء جایگاه، ضریب نفوذ و اثرگذاری آن در حوزه های مختلف سازمانی و از آن مهم‌تر، افکار عمومی است.
اردیبهشت همواره نامی خاطره‌انگیز و پر از یادها و مناسبت‌ها برای گرامی داشت است.  . در کنار این مناسبت ها، اینک ۲۷ اردیبهشت روزی برای به یادآوردن روابط عمومی، مجریان رسانه و کارشناسان حوزه ارتباطات است.

این روز فرصتی دوباره برای بازنگری فعالیت فعالان این رشته است و اینکه بدانیم روابط عمومی‌ها چگونه کار می‌کنند، به چه  ابزارهایی نیاز دارند و  اینکه جایگاه آن‌ها در یک نظام یا دستگاه کاری کجاست.

 

 

 

 

تایتل نوشته جدید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا