تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

تیجه دوسوال از وزیر صمت؛ یک کارت زرد و یک پاسخ اقناعی

  • کد خبر : 1463
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۵۱
تیجه دوسوال از وزیر صمت؛ یک کارت زرد و یک پاسخ اقناعی

به گزارش پایگاه  خبری سلام بازار، نشست علنی مجلس شورای اسلامی  روز سه‌شنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور  ۲۱۴ نفر از نمایندگان آغاز شد. امیرآبادی‌فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس دستور کار صحن علنی را با ذکر ۱۰ مورد قرائت کرد که دو فقره سوال کریمی‌قدوسی نماینده […]

به گزارش پایگاه  خبری سلام بازار، نشست علنی مجلس شورای اسلامی  روز سه‌شنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور  ۲۱۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

امیرآبادی‌فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس دستور کار صحن علنی را با ذکر ۱۰ مورد قرائت کرد که دو فقره سوال کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات از رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله دستور کارهای مجلس بود.

رزم‌حسینی: ممنوعیت واردات ۲ هزار و ۲۳۰ کالا به داخل کشور

بر اساس این گزارش، سوال کریمی‌قدوسی در خصوص علت واردات بی رویه کالا به کشور از وزیر صمت به عنوان نخستین دستور در جلسه علنی مطرح و رزم‌حسینی برای پاسخگویی و تشریح  مطالب خود در جایگاه ناطقان قرار گرفت و ضمن اشاره به مصوبه سران قوا در خرداد سال ۹۷ اعلام کرد؛ با این مصوبه از ۸ هزار و ۵۹ ردیف وارداتی ۲ هزار و ۲۳۰ ردیف تعرفه وارداتی ممنوع شد اما وجود مافیای قدرت و ثروت را در کشور رد نمی‌کنم.

کریمی‌قدوسی: وزیر صمت پادوی برخی کارشناسان در وزارتخانه است

با پایان توضیحات وزیر صمت، نماینده مردم مشهد و کلات به تشریح سوال خود پرداخت و با اشاره به اینکه برخی کارشناسان در وزارت صمت نقش وزیر را ایفا می‌کنند و وزیر پادوی آنها شده است، گفت: اگر وزیر در اتاق خود بنشیند و خارج نشود، با مقایسه دو لیست تولید داخل و کالاهای وارداتی بدون نیاز به تجهیزات با صدور یک امضای طلایی می تواند از واردات بی رویه جلوگیری و از تولید داخل حمایت کند.

کریمی‌قدوسی همچنین در ادامه خطاب به رئیس جمهور با اشاره‌ به اقدامات برادر وی افزود: آقای روحانی من در مجالس گذشته به شما گفتم که حسین فریدون را بیرون کن، زیرا با تقلید صدای شما در تماس تلفنی با گمرک بندر شهید رجایی خواستار صدور مجوز برخی اقلام دپو شده در این گمرک شد، این موضوع را در مجالس گذشته افشا کردم و مقام معظم رهبری از رئیس جمهور خواستار توضیحاتی در این زمینه شد.

مجلس از توضیحات وزیر صمت قانع نشد

پس از ارائه توضیحات وزیر، در نهایت با توجه به اینکه کریمی قدوسی اعلام کرد از پاسخ‌های رزم‌حسینی قانع نشده، رئیس مجلس توضیحات وزیر صمت را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس نیز قانع نشده و اولین کارت زرد به وزیر داده شد.

رزم‌حسینی: ارائه طرحی در وزارت صمت برای تکمیل زنجیره فولاد و اصلاح قیمت‌گذاری

سوال دوم نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دستور بعدی صحن علنی بود و رزم‌حسینی بار دیگر در جایگاه ناطقان قرار گرفت تا توضیحات خود را درباره سوال کریمی قدوسی مبنی بر افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان طی ۸ ماه گذشته ارائه کند.

وزیر صمت با اشاره به تدوین طرحی در این وزارتخانه برای تکمیل زنجیره فولاد و اصلاح قیمت‌گذاری در بازار، از نمایندگان خواست تا در این مسیر به آنها کمک کنند. وی همچنین تولید حدود ۲۹ میلیون تن فولاد طی سال گذشته را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: کارگروه تنظیم قیمت بازار، قیمت فولاد را براساس قیمت جهانی در بندرعباس ضربدر نرخ ارز نیمایی کرده و طبق قانون این کالا باید در بورس عرضه شود.

جواد کریمی قدوسی در تشریح سوال دوم خود ضمن اشاره به وجود باند فامیلی قدرت و ثروت مسلط بر صنعت فولاد کشور تاکید کرد: امروز ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود و براساس آن ۵۰ میلیون تن سنگ آهن از معادن کشور استخراج می شود و از این میزان انفال، چه میزان به بیت المال تعلق دارد؟

توضیحات قانع کننده وزیر صمت درباره فزایش قیمت فولاد و سیمان

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بعد از پایان توضیحات رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوال دوم خود درباره دلیل افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان طی ۸ ماه گذشته، برخلاف سوال اول از پاسخ قانع شد.

قالیباف: وزارت صمت موظف به کنترل قیمت کالاهای اساسی است

رئیس مجلس با پایان بررسی سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به وی گفت: کنترل قیمت در حوزه مسئولیت وزارت صمت است و در بودجه ۸ میلیارد دلار یارانه برای کالاهای اساسی دیده شد تا نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده متضرر شوند و انتظار می‌رود در حوزه کنترل قیمت و گرانی‌ها اقدامات لازم انجام شود.

رئیس مجلس در ادامه جلسه با اشاره به وقوع زلزله در استان خراسان شمالی، از مدیریت بحران کشور و مسئولان ذی‌ربط خواست تا توجه لازم به مناطق محروم و تخریب شده را به صورت جدی پیگیری کنند.

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی در حوزه امور بانکی

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی در حوزه امور بانکی، دستور بعدی صحن علنی امروز بود. طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی کاهش فرار مالیاتی، کاهش کسری بودجه، جلوگیری از مفاسد اقتصادی، پولشویی و اخلال در بازار دارایی‌ها را در گرو افزایش توان و ظرفیت کشور در رصد و کنترل تراکنش‌های مالی دانست و گفت: در این حوزه، قوانین و مقررات خوبی در چند سال اخیر در مجلس و دولت تصویب شده، اما همه آنها به صورت کامل و اثربخش اجرایی نشده‌اند و در نتیجه مقصد و هدف بسیاری از تراکنش‌ها، سهولت فرار مالیاتی و پولشویی بر بستر ریال بوده است.

بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی طی تذکر آئین‌نامه‌ای اعلام کرد: بعد از تصویب طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در صحن علنی، نامه ای را با محتوای درخواست اظهارنظر از تمامی صاحب نظران درخصوص طرح مذکور تنظیم کردم اما عصر همان روز تعدادی از نمایندگان شاید از روی دلسوزی در فضای مجازی اعلام کردند که برجام دوم تصویب و کلاه بزرگی بر سر مجلس رفته است. براین اساس هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفته تا مشروح مذاکرات کمیسیون درخصوص دو شوری شدن طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را به صورت مستقیم در اختیار همه در سراسر کشور قرار دهد.

قالیباف: کمیسیون اقتصادی موظف به بررسی نظرات موافق و مخالف طرح بانک مرکزی است

رئیس مجلس در ادامه و در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی ضمن تاکید براینکه در زمینه قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن علنی مجلس می‌زند و غیر از آن فرد یا جای خاص دیگری برای قانون گذاری وجود ندارد، گفت: کمیسیون اقتصادی موظف شده که همه نظرات موافق و مخالف را بررسی کند و هیچ عجله ای برای بررسی طرح قانون بانک مرکزی وجود ندارد.

در ادامه نشست روز سه شنبه (۲۸ اردیبهشت) موسوی‌لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس طرح اصلاح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را اعلام وصول کرد.

تنفس نیم ساعته برای رعایت پروتکل‌ها

رئیس مجلس ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیم ساعت تنفس اعلام کرد  و بعد از نیم ساعت جلسه علنی رأس ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه به ریاست امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آغاز شد.

ناطقان نشست امروز مجلس

با آغاز جلسه علنی مجلس تعدادی از نمایندگان به ارائه تذکرات شفاهی پرداختند. در این راستا حاجی‌دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس اسامی ناطقان نشست امروز را قرائت کرد.

در جلسه امروز محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور، حدادی نماینده ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان، همتی نماینده شاهین دژ و تکاب، یوسفی نماینده اهواز و باوی و حمیدیه و کارون و ذاکر نماینده ارومیه ناطقان میان دستور جلسه علنی امروز مجلس بودند.

تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان

در ادامه تعدادی از نمایندگان تذکرات شفاهی خود را مطرح کرده و تذکرات کتبی نمایندگان نیز قرائت شد.

قدردانی نمایندگان خوزستان از دیوان محاسبات برای فسخ قرارداد شرکت هفت تپه

مجمع نمایندگان خوزستان طی بیانیه‌ای ضمن تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات در فسخ این قرارداد اعلام کردند؛ فسخ واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و بازگشت آن به بیت‌المال نشان داد، مجلس یازدهم بازوی نظارتی مهم آن نسبت به احقاق حقوق مردم حساسیت ویژه داشته و در جهت حفظ و پاسداشت بیت‌المال گام برخواهد داشت.

بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس طی بیانیه‌ای در نشست امروز ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کردند؛ سکوت و بی عملی نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر اساساً محلی از اعراب ندارد.

بیانیه ۲۰۰ نماینده جلس درخصوص مذاکرات وین

۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در خصوص مذاکرات وین طی بیانیه‌ای تاکید کردند؛ اگر ۱۰۰ درصد تحریم‌ها لغو نشود، هیچ تحریمی لغو نشده است. نشست های وین نشان می دهد، آمریکا و اروپا نه تنها تاکنون اراده جدی برای رفع همه تحریم ها ندارند بلکه در پی تحمیل توافقی بر ایران هستند.

قدردانی ۱۸۰ نفر نماینده از رزم‌حسینی برای آب رسانی به استان‌های کم آب کشور

۱۸۰ نماینده مجلس در نامه‌ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای آبرسانی به استان‌های کم آب کشور قدردانی کردند.

قاضی‌زاده هاشمی: دولت هر چه سریعتر برای رسیدگی به زلزله زدگان گرمی و جاجرم اقدام کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست تا به ستاد بحران و سایر مسئولان برای رسیدگی سریع تر نسبت به زلزله دیروز در خراسان شمالی تذکرات لازم را بدهد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=1463
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تیجه دوسوال از وزیر صمت؛ یک کارت زرد و یک پاسخ اقناعی بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها