تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

توزیع بذر جو و گندم یکی از مهم ترین اقدامات اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی قم است

  • کد خبر : 1769
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
توزیع بذر جو و گندم یکی از مهم ترین اقدامات اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی قم است

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،محسن محمودی در گفتگو با خبرنگاران در ابتدا با بیان اینکه از سال ۹۴ عهده دار این مسئولیت است اظهار داشت: اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد و از جمله قدیمی ترین اتحادیه‌ها و تعاونی های کشور است. مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان قم افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،محسن محمودی در گفتگو با خبرنگاران در ابتدا با بیان اینکه از سال ۹۴ عهده دار این مسئولیت است اظهار داشت: اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد و از جمله قدیمی ترین اتحادیه‌ها و تعاونی های کشور است.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان قم افزود: در حال حاضر این اتحادیه  ۱۱ شرکت تعاونی را در زیر مجموعه خود دارد که این شرکت‌ها در کل استان پراکنده هستند و در مجموع ۱۳ هزار عضو دارند.

وی بیان کرد: در گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر عضو این اتحادیه بودند که با توجه به کاهش جمعیت روستایی تعداد اعضاء نیز کاسته شده است.

محمودی عنوان کرد: وظایف ما در گذشته نیز نقش های حاکمیتی بوده و هنگامی که در سال ۴۸ تاسیس شد، اتحادیه ها در کل کشور بحث توزیع محصولات و مایحتاج روستائیان مانند قند و شکر و اقلام کوپنی و سوخت و لوازم بهداشتی بوده را برعهده داشت و هر نوع اقلامی که در روستا نیاز بوده توسط شرکت تعاونی روستایی توزیع می شده است.

وی خاطرنشان کرد:به مرور با توجه به پیشرفت در امکانات کشاورزی و کمرنگ تر شدن نقش روستاها، عمده نقش‌های شرکت تعاونی گسترده و تخصصی شده و به سمت کارهای کشاورزی و تامین نیاز کشاورزان در سطح استان ها رفته است.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان قم تصریح کرد: تولید بذر و توزیع کود و فعالیت مباشر در تنظیم بازار از جمله فعالیت ها در این سالها بوده است و به ویژه در بحث میوه شب عید در چند سال اخیر نیز مباشر بوده ایم و فروش و توزیع محصولات کشاورزی مانند خرما را برعهده داشتیم.

وی اظهار داشت: همچنین فعالیت هایی را در بورس کالای ایران از جمله خرید و فروش زعفران و پسته و خرما برعهده داریم، اما اصلی ترین و حیاتی ترین وظیفه در این سالها توزیع بذر جو و گندم در سطح استان قم بوده است و در سال گذشته به تنها تولید کننده بذر استان تبدیل شده ایم و ۹۵ درصد بذر جو و گندم استان قم را تولید می کنیم.

محمودی گفت: در سال جاری با توجه به کاهش تولید غلات به دلیل کاسته شدن از میزان بارندگی، دغدغه زیادی در تولید بذر در استان و کل کشور وجود داشت اما به لطف و عنایت خداوند توانستیم برنامه مصوب وزارت جهاد کشاورزی در تولید بذر را محقق کنیم.

وی افزود: امسال ۱۸۰۰ تن بذر جو تهیه شده که هنوز بوجاری آن آغاز نشده است و و منتظر تائیدیه مرکز تحقیقات هستیم و تا دو هفته دیگر کار را آغاز می کنیم،  این میزان بذر جو معادل ۱۰۲ درصد سهمیه ابلاغی وزارت خانه است.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان قم بیان کرد: همچنین ۸۵۰ تن بذر گندم تهیه شده که معادل ۱۲۵ درصد سهمیه ابلاغی وزارت خانه است، در این راستا گندم و جو در ارقام و طبقات مختلف تولید شده و ارقام مختلفی چون یوسف و مهرگان نارین و پارسی و افق را داریم.

وی عنوان کرد: امسال عمده تولید ما جو گوهران است که رقمی مناسب برای استان و با شرایط آب و خاک سازگار می باشد و در گندم ارقام نارین و پارسی و افق از ارقام پرطرفداری نزد کشاورزان است و در طبقات مختلف پرورشی و مادری و گواهی شده و تولید می شود و و مشکلی در تهیه بذر وجود ندارد.

محمودی در خصوص اشتغال زایی نیز اظهار داشت: به طور مستقیم ۱۲ نفر در تولید بذر و حدود ۲۰ نفر به طور غیرمستقیم فعالیت دارند ضمن اینکه در ۱۱ شرکت تعاونی عضو این اتحادیه بیش از ۳۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی شهید ابوالفضل که یکی از شاخص ترین تعاونی ها به شمار می رود اشتغال زیادی در خود دارد و در پمپ بنزین و فروشگاه بزرگ و سکوی شیر توانسته اشتغال خوبی در منطقه قنوات در تامین نیازهای روستائیان و کشاورزان به وجود بیاورد.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان قم گفت: در قمرود نیز تعاونی روستایی فعالی وجود دارد که در بحث تامین نهاده های کشاورزان و تامین جو فعال است و اقدامات خوبی در طول سالهای متوالی انجام داده و در زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نیز فعال است.

محمودی در ادامه پیرامون نقش حمایتی ونظارتی تعاون روستایی عنوان کرد: عوامل تعاون روستایی همواره در رفع مشکلات همراه و در کنار ما بودند و خود را از بدنه آن جدا ندیده ایم و این واقعیت مهمی است که هیچ وقت آنها را مقابل خودمان ندیده ایم.

وی بیان کرد: تعاون روستایی در حوزه تولید بذر و تنظیم بازار همواره همراهان بوده و کار را پیش برده‌ایم و این گونه نبوده که تنها مجری باشیم و براساس تعریف قانون در جهت هدایت و حمایت و نظارت یاری گر ما بوده اند.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان قم تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی مصوبه ای در مورد انحلال سازمان تعاون روستایی است که شبکه را نگران کرده است در این رابطه انحلال سازمان تعاون روستایی لطمه زیادی به اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان وارد می‌کند و در سطح کشور این نگرانی وجود دارد که امیدواریم در دولت جدید به آن توجه شود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=1769
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توزیع بذر جو و گندم یکی از مهم ترین اقدامات اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی قم است بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها