تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم: ۱۰۵ گله گاو شیری صنعتی در قم تحت پوشش خدمات اتحادیه است

  • کد خبر : 1772
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم: ۱۰۵ گله گاو شیری صنعتی در قم تحت پوشش خدمات اتحادیه است

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،محمد ایزدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی از سوابق اجرایی و مدیریتی خود اظهار داشت: این جانب دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دامپروری از دانشگاه زنجان با بیش از ده سال سابقه خدمت به دامداران عزیز هستم. مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم در مورد فعالیت […]

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،محمد ایزدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی از سوابق اجرایی و مدیریتی خود اظهار داشت: این جانب دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دامپروری از دانشگاه زنجان با بیش از ده سال سابقه خدمت به دامداران عزیز هستم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم در مورد فعالیت شرکت‌های تعاونی افزود: در حال حاضر ۹ تعاونی فعال در بخش های مختلف استان مشغول به خدمت رسانی به دامداران استان هستند که اتحادیه شرکت‌های تعاونی در راس این بخش قرار داریم و تعاونی‌ها شامل کهک و قنوات و شرکت تعاونی لبن و قاهان و دستجرد و قمرود و شرکت تعاونی دامداران قم وحومه و شرکت تعاونی گاوداران قم و شرکت تعاونی جعفرآباد است..

ایزدی بیان کرد: این ۹ تعاونی به عنوان تعاونی‌های تحت پوشش و اعضای ما مشغول خدمت رسانی هستند و ما نیز به عنوان اتحادیه در استان در مسائل مختلف، حق و حقوق تعاونی ها وبه تبع آن دامداران استان را در خصوص تامین نهاده‌ها و تلاش در جهت رفع مسایل و مشکلات آنها با حضور در جلسات مختلف استانداری و جهاد کشاورزی و و تنظیم بازار و در کل تعامل با بخش دولتی پیگیری می‌نمائیم..

وی در تشریح فعالیت‌ها تصریح کرد: اتحادیه نباید با تعاونی وارد موازی کاری شود و همین چانه زنی و پیگیری‌های لازم را انجام دهد و بتواند حق و حقوق تعاونی را از طریق سیستم دولتی دنبال کند و این رسالت مهمی است..

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم عنوان کرد:

ما شاهد آن هستیم که در اتحادیه استان ‌ای دیگر خودشان به طور مستقل کارخانه خوراک زدند و وارد حوزه خوراک شدند، اما به نظر ما هر کارخانه در هر تعاونی برای اتحادیه است و اگر بتوانیم تامین نهاده را برای آنان بطور مستمر داشته باشیم رسالت خود را در قبال دامداران استان به انجام رسانده ایم..

وی خاطرنشان کرد: تعاونی ها به صورت مستقیم فعالیت‌های مهمی در تولید کنستانتره و تامین خوراک دام دامداران را انجام می دهند و ما نیز به موازات آن باید به تامین نهاده خام بپردازیم..

ایزدی گفت: اولین بخش فعال در اتحادیه، واحد بازرگانی است که عمده وظایف تامین نهاده خام برای شرکت های تعاونی و بعضا دامداران شیری که بیشترین سهم را در نهاده ها می برند برعهده دارد، در این راستا در بودجه بندی هر واحد دامداری، بیش از ۷۰ درصد آن مربوط به خوراک دام است..

وی در این خصوص افزود:براین اساس بیشترین تمرکز را در تامین نهاده های دامی قرار داده ایم و عمده چانه زنی در بحث نهاده های با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار تعاونی ها قرار می گیرد و در تلاشیم در تامین نهاده خام با کیفیت و با حداقل هزینه با تناژ مناسب را که بر عهده واحد بازرگانی است به بهترین نحو به انجام برسانیم و و در اختیار زیرمجموعه و اعضا قرار دهیم..

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم با اشاره به یگر فعالیت‌ها بیان کرد: بخش دوم در حوزه رسالت اتحادیه دارای اهمیت زیادی بوده و در سطح کشور منحصر به فرد است که شامل بخش نظارت بر کارخانجات خوراک دام با حضوریک نفر کارشناس دامپروری مستقر در کارخانه است.که این کارشناس کلیه نهاده های مصوب را تایید و میزان مصرف آنرا به اتحادیه جهت اعمال در مفاصا حساب ارسال می نماید.

وی در این باره عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی صنفی اتحادیه جدا از عضو بودن این است که پیگیر حق و حقوق دامدار باشد از این رو نظارت دقیقی بر کارحانجات و فعالیت بخش خصوصی و تعاونی داریم و دراین راستا به طور هفتگی جلسات قیمت گذاری در اتحادیه برگزار میگردد و در هفته بعد در کلیه کارخانجات قیمت یکسان اعمال میگردد. که در هیچ استانی بدین گونه رعایت نمی گردد.

ایزدی خاطرنشان کرد: در این زمینه ردر روزهای ۵ شنبه، جلسه قیمت گذاری برگزار و قیمت‌ها تعیین می‌شود، از طرفی در هر کارخانه، کارشناس ناظر دامپروری مستقر، و به کارخانه خورک دام را معرفی میگردد تا نظارت بر کیفیت بارهای ورودی و قیمت های مصوب صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین نظارت بر خروج بار وجود دارد به خصوص در بحث نهاده های مصوب و یارانه دار که بازار داغی وجود دارد یکی از کارهای عمده که با همکاری جهاد کشاورزی انجام می‌شود بحث نظارت بر توزیع نهاده های مصوب است و معتقدیم باید خروجی آن بر سر سفره مردم بنشیند و کمک کنیم با ایجاد چارچوب و نظارت دقیق در کارخانه خوراک دام نهاده ها با قیمت مصوب، با مقدار و قیمت و کیفیت مناسب به دامداری ها  انتقال دهیم..

وی افزود: سومین حوزه کاری اتحادیه، واحد اصلاح نژاد دام است که هم اکنون ۱۰۵ گله دام را تحت پوشش داریم که عمدتا گله‌های صنعتی است، زیرا گله‌های سنتی قمت تمام شده بالاتری دارند بنابراین رغبت کمتری نشان می دهند..

ایزدی در مورد فعالیت این بخش توصیح داد: در این بخش آنالیزو رکورد شیر و صدور شناسنامه دام توسط اتحادیه انجام می‌شود و در سامانه اصلاح نژاد دام کشور نیز ثبت مشخصات دام صورت می‌گیرد،.

وی در مورد دیگر بخش‌ها گفت: بخش بعدی واحد هویت گذاری می‌باشد که دارای اهمیت زیادی در این برهه زمانی با توجه به توزیع نهاده های مصوب است، در این بخش مهم‌ترین هدف این است که دام قاچاق نشود، براین اساس به واسطه یک تعاریف که سازمان جهاد کشاورزی با مرکز اصلاح نژاد انجام داده پلاک ها و شماره گوش های۱۵ رقمی بارکد دار در اختیار ما قرار می‌گیرد که توسط مامورین پلاک کوب در دامداری‌هابر گوش دام زده می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم افزود: با این بارکد، یک هویت مشخص و در سامانه هویت گذاری مرکز اصلاح نژاد کشور ثبت و دام هویت دار می‌شود، یعنی از زمان وجود دام در دامداری و زمان فروش و کشتارگاه همه مراحل رصد می شود و اگر دام حذف شود سامانه‌ای وجود دارد که اعلام حذف می‌کند و دام از سیستم تولید حذف می شود، این یکی از مهم ترین بخش هاست و به طور کلی هدف آن جلوگیری از قاچاق دام است.

وی بیان کرد: در اوایل طرح هدف گذاری آن بسیار سخت بود و شاید هم اکنون نیز تا شاید حدی به هدف پیش بینی شده نرسیده باشیم اما در کل بسیار مفید بوده و از نظر آمار دام به نتایج خوبی دست یافته‌ایم تا بدانیم آمار دام فعال چه میزان است..

ایزدی عنوان کرد: هویت گذاری به توزیع نهاده های مصوب کمک کرده است، وقتی بدانیم چه  دامداری فعال است، آن گاه نهاده ها با ارز مصوب در اختیار دامدار قرار می‌گیرد، یکی از خدماتی که در بحث هویت گذاری دام انجام گرفته است توزیع نهاده به صورت عادلانه در اختیار دامداران است..

وی در مورد برنامه های بلند مدت در اتحادیه گفت:با این وضعیت فعلی با دشواری هایی همراه هستیم با توجه به تحریم ها و مشکلات در تامین نهاده نمی توانیم برنامه بلند مدتی داشته باشیم و در حال حاضر مشکل تامین نهاده داریم و از طرفی با مشکلات بیمه ،مالیاتی و بروکراسی ها درگیر هستیم و نمی توانیم برنامه بلند مدتی ارائه دهیم. ولیکن چنانچه به تشکل ها اختیار بدهند واعتماد داشته باشند همه مشکلات حل میشود و دولت نیز وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود را خواهد داشت نه دخالت مستقیم در همه امور و بر هم زدن تعادل نظام تولید و عرضه و مصرف.  .

ایزدی بیان کرد: در صورتی که اختیاراتی به اتحادیه بدهند و خصوصی سازی نیز عملیاتی شود، می‌توانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم، در حال حاضر در رابطه با سیاست گذاری های کلان صنعت دامپروری مانند صادرت و واردات و تنظیم بازار محصولات همچون شیر و گوشت و هیچ نفشی نداریم و فقط عملکرد معطوف به توزیع نهاده ها است، در حالی که سندیکاهای خارج از کشور همه اختیاراتی دارند و دولت ناظر بر عملکرد آن است..

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم تصریح کرد: با مشکلات فعلی، و نداشتن برنامه پایدار،بازار محصولات لبنیاتی به دست کشورهای دیگر داده ایم و ما به واسطه تحریم و عدم توانایی در ایجاد ارتباط موثر بین زنجیره های تولید بازارهای هدف ارز آور را از دست داده ایم ومتاسفانه این موضوع باعث عدم تعادل عرضه و تقاضا و ضعیف شدن تولید کننده و دامدار میشود..

وی در مورد اشتغال زایی در صنعت دامپروری در قم اظهار داشت: در این حوزه بالاترین اشتغال را داشته ایم، یک واحد دامداری که ۱۰۰ راس دام دارد دهها نفر از علوفه فروش تا کارگران و حمل ونقل  اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد شده و هم اکنون بیش از ۱۵ هزار بهره برار در دام سبک و سنگین داریم که از لحاط تعداد بزرگترین صنف استان محسوب میشویم..

ایزدی اظهار داشت: نفقش تعاونی روستایی در این زنجیره به عنوان ناظر بر ما بسیار اهمیت دارد وبا شعار اصلی هدایت و حمایت و نظارت  بارها ما را در مسائل مالیاتی و مشکلات اداری یاری و هدایت کرده اند و اگرسازمان تعاون روستایی پشتیبان ما نباشد در بسیاری از امور عاجز هستیم.

وی در مورد دیگر همراهی های سازمان تعاون روستایی گفت: بحث های آموزشی خوبی در تعاونی روستایی دنبال می شود و این تعاونی زبان گویای ما و پل ارتباط ما با دولت تعاونی روستایی است و اگر در جهاد کشاورزی، صدای ما را نشوند از ظرفیت تعاونی روستایی استفاده می کنیم.

وی در پایان متذکر شد: مجوعه سازمان تعاون روستایی و در راس آنها آقای مهندس کوه خضری و همکاراشنان پدر معنوی تشکل هستند و در مجموع سازمان تعاون روستایی تکیه گاهی بزرگ درتوسعه روند فعالیت دامداران در چارچوب قوانین تدوین شده است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=1772
  • ارسال توسط :
  • 34 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دامداران استان قم: ۱۰۵ گله گاو شیری صنعتی در قم تحت پوشش خدمات اتحادیه است بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها