تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
3

با هدف آموزش صنوف اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) صورت گرفت، برگزاری افتتاحیه دوره آموزشی فرهنگ میزبانی”مهمان حبیب خداست” در قم

  • کد خبر : 2893
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
با هدف آموزش صنوف اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) صورت گرفت،  برگزاری افتتاحیه دوره آموزشی فرهنگ میزبانی”مهمان حبیب خداست” در قم

 به گزارش  پایگاه خبری سلام بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم، در این مراسم حمید خرمی رئیس اتاق اصناف  مرکز استان قم ، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم،  جمعی از مدیران استانی و اتحادیه‌های صنفی و […]

 به گزارش  پایگاه خبری سلام بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم، در این مراسم حمید خرمی رئیس اتاق اصناف  مرکز استان قم ، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم،  جمعی از مدیران استانی و اتحادیه‌های صنفی و کسبه و صنوف حضور داشتند.

به گزارش  روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم، ، ابوالقاسم مقیمی در این مراسم  شهرت کسبه شهر قم به خادمی حضرت معصومه(س) را یادآور شد و مطرح کرد: حضور کسبه قم در حوزه‌های علمیه از قدیم و یادگیری مباحث مکاسب امری بدیهی بوده و در مسائل فقهی در کسب‌وکار اکثراً مجتهد بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم اذعان کرد: متأسفانه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر قم مغفول مانده و به‌ندرت حتی شهروندان قمی اطلاعات کافی دارند که با کمک مجموعه مدیریت شهری و سازمان فرهنگی هنری ورزشی تا امروز ۵۰ کلیپ یک‌دقیقه‌ای بانام “شهر نور” برای معرفی شهر قم ساخته‌شده است.

وی تعدادی از ابنیه تاریخی فرهنگی شهر قم را که در کشور منحصربه‌فرد است را نام برد و افزود: این کلیپ‌ها از اماکنی مانند سد کبار که به‌عنوان نخستین سد قوسی جهان و یا مجموعه پامنار به‌عنوان نخستین مناره بلند ایران شناخته می‌شود، ساخته‌شده است.

وی به اهمیت آموزش زبان به کسبه نیز اشاره و تصریح کرد: کسبه قدیم با توجه به حضور زائران به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو آشنایی داشته و باید برای نسل جوان نیز این موضوع اهمیت پیداکرده و آموزش‌هایی برای تسلط به زبان برای آن برگزار شود.

حمید خرمی رییس اتاق اصناف مرکز استان قم نیز در این مراسم به اجرای طرح ” مهمان حبیب خداست” پرداخت و بیان کرد: در دوره آموزشی “مهمان حبیب خداست” به آموزش‌های فرهنگ میزبانی و ملل و زبان‌های خارجه پرداخته‌شده تا راه را برای تعامل بیشتر با زائران و کسب رضایت زائران بازشده و گام مهمی در این حوزه برداشته شود.

وی با درخواست از کسبه برای حضور در دوره‌های آموزشی طرح ” مهمان حبیب خداست” مطرح کرد: با همکاری اتاق اصناف و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، کسبه‌ای که در این دوره‌ها حضور فعال داشته و بتوانند بر اساس شاخص‌های مشخص بالاترین امتیاز را در ارائه خدمات و تکریم زائران کسب کنند نشان ” حبیب” را دریافت خواهند کرد.

طرح آموزشی فرهنگ میزبانی”مهمان حبیب خداست” به‌منظور آموزش صنوف اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و با هدف افزایش توانمندی برای افزایش فرهنگ میزبانی صنوف و آموزش فرهنگ ملل و زبان خارجه در حد مکالمه برگزار می‌شود.

اجرای گروه تواشیح عترت و سخنرانی دکتر شاه احمدی از اساتید دانشگاه در حوزه فرهنگ میزبانی از زائران و مسافران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=2893
  • ارسال توسط :
  • 30 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای با هدف آموزش صنوف اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) صورت گرفت، برگزاری افتتاحیه دوره آموزشی فرهنگ میزبانی”مهمان حبیب خداست” در قم بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها