تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۲۰ میلیون تومانی به زوج‌های دانشجو

  • کد خبر : 3250
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۲۰ میلیون تومانی به زوج‌های دانشجو

 به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی وام کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود که این وام برای دانشجویان متاهل دو برابر است که پس از فراغت از تحصیل […]

 به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی وام کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود که این وام برای دانشجویان متاهل دو برابر است که پس از فراغت از تحصیل به صورت اقساط این وام‌ها به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بازگردانده می‌شود.

وی افزود: وام ودیعه مسکن که به دانشجویان متاهل داده می‌شود در شهر‌های کوچک ۵۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۶۰ میلیون تومان در شهر‌هایی مانند تهران ۹۰ میلیون تومان است و اگر هر دو دانشجو باشند حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

شیراوژن در ادامه گفت: بازهم این رقم‌هایی که به دانشجو پرداخت می‌شود، نمی‌تواند پاسخگو باشد و ما در حال تلاش هستیم که منابع اختصاص وام را افزایش دهیم و دانشجویان بتوانند وام‌های متعدد و بیشتری بگیرند و افزایش قابل توجه را در سال‌های آینده داشته باشیم. یکی از فواید وام این است که قابل برگشت به صندوق دولت است و از این جهت هم می‌تواند هم کمک خوبی به دانشجویان باشد و هم صندوق رفاه که بتواند خدمات بیشتری را ارائه دهد.

 وی اضافه کرد: اعتبارات وام‌های دانشجویی در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ برای سال آینده باید افزایش پیدا کند.

اتفاقات خوبی برای دستیاران پزشکی افتاده است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات دستیاران گفت: حدود ۱۵ میلیون تومان وام ویژه برای این دانشجویان در نظر گرفته شده و همچنین بیمه تامین اجتماعی برای آن‌ها فراهم شده است که اکثریت این دانشجویان هنوز برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اند که از دانشجویان دستیاری تقاضا می‌کنیم که برای استفاده از این تسهیلات در سایت صندوق رفاه وزارت بهداشت ثبت نام کنند و از این مزیت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تقاضای دانشجویان دستیاری به دلیل حجم کاری زیادی که دارند حقوق به آن‌ها پرداخت شود که البته در قانون پرداخت حقوق به دانشجویان نیامده است، اما افزایش ۲۰ درصدی در حقوق خود را داشتند که با بررسی‌ها و گفتگو‌های کارشناسی در وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدند که عدد قابل توجهی افزایش داده شود که نیاز دانشجویان دستیاری پوشش داده شود که بین ۶ تا ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده که فرآیند رسمی شدن این مصوبه مدتی زمان می‌برد که امیدواریم دانشگاه‌ها با سرعت بیشتری این کار را انجام دهند.

 فضای مجازی فرصتی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به آموزش‌های مجازی و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی در این فضا گفت: از زمانی که آموزش‌های حضوری تعطیل و آموزش‌های مجازی جایگزین آن شد، جنس فعالیت‌های فرهنگی که در دانشگاه‌ها رواج داشت به صورت حضوری بود، اما مجموعه‌های دانشجویی از این فرصت استفاده کردند و برنامه‌ها را در فضای مجازی برگزار کردند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌ها به صورت مطلوب نبود، اما امیداواریم با حضوری شدن دانشگاه‌ها شور و نشاط دانشجویان مانند گذشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=3250
  • ارسال توسط :
  • 33 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۲۰ میلیون تومانی به زوج‌های دانشجو بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها