تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
3

طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و اعضائ اتحادیه ها : یادواره ۴۰ شهید خواربار فروشان و بنکداران قم برگزار شد

  • کد خبر : 3757
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و اعضائ اتحادیه ها : یادواره ۴۰ شهید خواربار فروشان و بنکداران قم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم، در این مراسم در ابتدا حمید خرمی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت:  هر نهضتی برای  سازماندهی و اقدامات انقلابی نیازمند منابع مالی فراوانی است ، زیرا در هر انقلابی تعداد زیادی از افراد درگیر مبارزه اند و […]

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم، در این مراسم در ابتدا حمید خرمی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت:  هر نهضتی برای  سازماندهی و اقدامات انقلابی نیازمند منابع مالی فراوانی است ، زیرا در هر انقلابی تعداد زیادی از افراد درگیر مبارزه اند و مقدار زیادی اقدامات پنهان انقلابی وجود دارد که باید از لحاظ مالی تغذیه شوند.

وی گفت:  با توجه به سیاست‌های رژیم شاه مبنی بر نوسازی به سبک غربی و ترویج ابتذال و بی‌ بند و باری
در جامعه و تحت فشار قرار گرفتن اقشار مذهبی به ویژه بازاریان، این امر موجب نزدیکی بیشتر این دو نهاد گردید و این اتحاد باعث شد که بازار به عنوان یک نهاد سنتی ، نقش به سزایی چه از لحاظ مالی و اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی ایفا کند .

رییس اتاق اصناف قم  با بیان اینکه از لحاظ سیاسی موقعیت بازار و جمعیت آن نقش مهمی در شکل‌گیری تظاهرات مردمی داشت ادامه داد:  با توجه به اینکه بازاریان اولا چندین هزار مغازه داشتند و ثانیا با جمعیت زیادی از مردم در ارتباط بودند ، هرگاه که اتفاقی می‌افتاد ، بازار را بسته و در مساجد تجمع می‌کردند. تعطیلی بازار باعث نارضایتی مردم و اعتراض به دولت می‌شد و تا حدی زمینه شکل‌گیری تظاهرات مردمی را فراهم می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها کانال بسیج بازاریان در اتحاد با سایر گروه‌ها ، مساجد بودند افزود: مساجد محل امنی برای بازاری ها فراهم کرده بود تا گردهم آیند و به مخالفت با رژیم پرداخته و فشارهای حکومت را افشا کنند،ضمن اینکه از لحاظ اقتصادی نیز بازار نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از مبارزات انقلابی و انقلابیون داشت.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اعتقادات مذهبی بازاریان ، آنها خود را ملزم به پرداخت وجوهات شرعیه به علما و حوزه‌های علمیه می‌دانستند و اگر از پرداخت مالیات به دولت سرباز می‌زدند در پرداخت وجوهات شرعی بسیار مقید بودند. موارد فوق بیانگر نزدیکی و پیوند مسجد و بازار و تأثیر این دو نهاد در پیروزی انقلاب اسلامی است . درحالیکه بازاریان نیازهای فکری، فرهنگی و عقیدتی خود را از طریق مساجد بر طرف می‌کردند ، با کمک‌های خود نیز نیازهای مساجد را برطرف کرده و مبارزات مردمی را از طریق مساجد وسعت می‌بخشیدند .

وی همچنین با تاکید بر اینکه بازاریان پشتیبانی مالی بسیاری از اعتصابات دانشجویی و بعد از آن اعتصابات گسترده کارگری و همچنین حمایت مالی خانواده‌های شهدای انقلاب را برعهده گرفتند. تصریح کرد: اصناف به عنوان یکی از اقشار مومن و فعال در صحنه های اجتماعی ، از پایه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده و نقش ویژه ای دردفاع مقدس ملت بزرگ ایران داشته و این نقش را کماکان بر عهده دارند و از سوی دیگر همه مردم ، اصناف و بازاریان را در همه امور مادی و معنوی منصف می شناسند .

خرمی ابراز داشت: رشد تولید و آرامش نسبی که در فرآیندهای تولید و بازار داریم ، مرهون فداکاری همین خانواده بزرگ است که امروزه با استعانت از روح بلند حضرت امام (ره) و هزار شهید والامقام اصناف استان قم در راستای تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب با جدیت بیشتری در جهت آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم ، تلاش خواهندکرد .

وی گفت: حضور فراگیر و چشمگیر اصناف در زمان بروز مشکلات، کمبودها و افزایش قیمتها برای مردم همیشه مایه اطمینان بوده است .

رییس اتاق اصناف مرکز استان قم  با بیان اینکه بازاریان همیشه با کار جهادی و انقلابی در تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم علاوه برتلاش همیشگی، رشادت های مضاعف و قابل تقدیری نیز داشته اند و به عنوان صاحب و مالک اصلی انقلاب در حل مشکلات با مشارکت جدی و فعال سهم مهم و چشمگیری بر عهده دارند  اضافه کرد: اصناف در تولید امنیت پایدار و ایجاد رونق در تولید و همچنین ایجاد اشتغال متوازن و پایدار در کشور مطابق اصل ۴۴ قانون قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی که دغدغه مقام معظم رهبری است ، نقش بالنده ای دارند

**** اصناف به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مفاومتی

وی خاطرنشان مرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اصناف کشور هستند که نه تنها به عنوان عرضه کننده و توزیع کننده
و ارائه دهنده خدمات، بلکه در تولید و حذف رابطه تولید و مبارزه با قاچاق کالا نقش اساسی را دارند

وی با اشاره  به اینکه  .اقتصاد مقاومتی و رونق تولید هر دو ممزوج و بافته شده به یکدیگرند و تولید زمانی رونق می یابد که اقتصاد مقاومتی شکوفایی لازم را داشته باشد گفت: اگر اصناف در این برهه از زمان هم چون پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پای کار باشند و انجام وظیفه کنند، دنیای استکبار را به زانو در خواهند آورد،

وی در پایان ضمن تاکید بر پاسداشت مقام والای شهدا به خصوص صنف بنکدار وخواروبار فروشان افزود:  دهه فجر را به فال نیک گرفته ودام توفیقات این صنف محترم را در خدمت رسانی بیشتر به مردمی که در دوران تحریم های ظالمانه استکبار در تامین معیشت خود دچار سختی و مشکلات هستند از حضرت باری تعالی مسالت می نمایم  و  امیدواریم تا روح مقدس شهدای پرتلاش و مردمی این صنف ، مددرسان کسبه صنف بنکدار وخواروبار باشند .

در ادامه آقای ارزندی از فعالان صنف و جانبازان دفع مقدس به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و ضمن قیاس انقلاب اسلامی با انقلاب سایر کشور ها افزود: تفاوت انقلاب اسلامی با سایرانقلاب ها در این است که این انقلاب برخاسته از دل مردم است و مردم در پیروزی ان نقش مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه تقدیم هزاران شهید خود گواهی بر این مدعاست گفت: هر شهید در این انقلاب خود یک نماد و فرهنگ است چیزی که در سایر انقلاب ها نیست.

وی  همچنین در پایان در خصوص نقش حضرت امام خمینی در پیروزی این انقلاب  و به تبع آن اقشار مختلف مردم به خصوص اصناف مطالبیب ارائه نمود.

مداحی اقای رمضانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=3757
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و اعضائ اتحادیه ها : یادواره ۴۰ شهید خواربار فروشان و بنکداران قم برگزار شد بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها