تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان قم؛ شهروندان اجرای تاسیسات ساختمان خود را به  افراد صنفی معتبر بسپارند

  • کد خبر : 3971
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان قم؛ شهروندان اجرای تاسیسات ساختمان خود را به  افراد صنفی معتبر بسپارند

مهندس ابوالفضل خلجستان قمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، با بیان اینکه امروزه با گسترش تکنولوژی در صنعت ساختمان ،مباحث مرتبط با تاسیسات ساختمان اهمیت ویژه ای یافته است اظهارداشت: توسعه پایدار از مفاهیم مدرن و کلی‌نگر در دنیای امروز و تعهدی همگانی و جهان شمول  است.  وی عنوان کرد: از تلفیق […]

مهندس ابوالفضل خلجستان قمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، با بیان اینکه امروزه با گسترش تکنولوژی در صنعت ساختمان ،مباحث مرتبط با تاسیسات ساختمان اهمیت ویژه ای یافته است اظهارداشت: توسعه پایدار از مفاهیم مدرن و کلی‌نگر در دنیای امروز و تعهدی همگانی و جهان شمول  است.

 وی عنوان کرد: از تلفیق این مفهوم با صنعت ساختمان، مفاهیم فنی جدیدی چون ساختمان با انرژی صفر، ساختمان سبز، ساختمان هوشمند، ساختمان با عملکرد بالا و ….. ایجاد شده که هرکدام سعی در حل و فصل مشکلات صنعت ساختمان دارند.

وی با بیان اینکه تاسیسات ساختمان یکی از الزامات هر ساختمان بوده که با رفاه و آسایش مردم در ارتباط مستقیم می باشد، اضافه کرد: صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان نیز جزو صنوف مهم در زندگانی مردم می باشد که همه اقشار مردم در طول زندگانی به این صنف نیاز دارند و می توان گفت از مشاغل بزرگ با اشتغال زایی بالا و تاثیرگذار مستقیم در زندگانی مردم می باشد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان و متولیان امر در جهت حل مسائل و مشکلات صنفی اعضای محترم و فعالان این صنف می باشند

خلجستان قمی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش های ساختمان، تاسیسات است که نقش قلب ساختمان را دارد، اظهار کرد: اجرای تاسیسات، امری پیچیده و مهم است که باید توسط افراد ماهر و دارای مدارک شغلی و  فنی مرتبط انجام شود، اما اکنون این امر با توجه به عدم کنترل  توسط افراد غیرمجاز انجام می شود.

ریس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان قم با اشاره به اینکه  اجرای درست و مناسب سیستم های تاسیساتی ساختمان نقش مهمی می تواند در عمر مفید  ساختمان داشته باشد افزود: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که ساختمان های نوساز نیز دچار  مشکلات تاسیساتی  شامل نشتی آب، گاز ، و مشکلات گرمایشی و سرمایشی مواجه می کنند.  که از علل ان می توان به انجام تاسیسات این ساختمان ها توسط مجریان غیر متخص و فاقد صلاحیت اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه روزانه چندین نفر با مراجعه به این اتحادیه از نحوه اجرای تاسیسات ساختمان خود ، اعم از لوله کشی آب گرم و سرد ، فاضلاب و سیستم های حرارتی و برودتی شکایت می کنند  اظهارکرد: بررسی ها نشان می دهد بسیاری از شکایت ها مربوط به مجریان فاقد صلاحیت فنی است که در گوشه و کنار بدون داشتن مکان مشخص صنفی ، به فعالیت در این حوزه مشغول هستند.

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان قم خاطرنشان کرد: نبود سیستم نظارتی و استفاده از افراد فاقد صلاحیت فنی و بی تعهد از دلایل مهم بوجود آمدن چنین مشکلاتی است.

وی گفت: بیشتر شکایات از مجریان تاسیسات ساختمانی به دلیل نداشتن مکان ثابت ، امکان شناسایی و جریمه متخلف وجود ندارد و در نهایت خسارت وارد آمده به ساختمان و هزینه های تعویض و یا ترمیم سیستم تاسیساتی به مالکان آن ساختمان تحمیل می شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی تمام متولیان دخیل در ساخت و ساز می توانند با تعامل و همکاری با اتحادیه های صنفی نسبت به شناسایی و معرفی مجریان ذیصلاح و دارای پروانه کسب معتبر از این اتحادیه و معرفی آنها به سازندگان ساختمان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اتحادیه در خصوص ساماندهی مجریان ذیصلاح تاسیسات در قم اظهارداشت: بسیاری از افراد و مجریان ذیصلاح در قم شناسایی شده و کارت معتبر و یا پروانه صنفی برای این افراد صادر شده است که شهروندان می بایست برای انجام تاسیسات ساختمانی با این افراد اقدام به عقد قرارداد نمایند.

مهندس خلجستان قمی با اشاره به  همکاری اتحادیه با سازمان نظام مهندسی ساختمان در این خصوص گفت: بر این اساس در هر پروژه ساختمانی به ناظرین نظام مهندسی اعلام شده که درزمان اجرای تاسیات ساختمانی  و قبل از شروع ، از انان کارت شناسایی و یا پروانه معتبر صنفی خواسته شود ، در عیر اینصورت ان فرد  مجاز به انجام تاسیسات ساختمانی نمی باشد..

وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اتحادیه ، خواستار تعامل بیشتر در راستای رسیدن به یک نقطه مطلوب در جهت کاهش مشکات تاسیسات مکانیکی ساختمان در صنعت ساختمان شد.

 مهندس خلجستان قمس بیان کرد: این اتحادیه بارها در اطلاعیه های خود به مردم به ویژه سازندگان ساختمان هشدار داده که در صورت نیاز به خدمات این صنف، فقط به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه کنند، اما متاسفانه بیشتر این هشدارها نادیده گرفته می شود.

رییس اتحادیه تاسیسات ساختمانی قم به موضوع انعقاد قرارداد  که یکی از مهم ترین معضلات بین مجریان ذیصلاح و مالکین محترم می باشد اشاره و در این خصوص گفت: عواملی همچون نوع قرارداد،محل قرارداد،تاریخ قرارداد،مبلغ قرارداد و  نحوه پرداخت از اصول و مواد مهمی است که در قرارداد باید ذکر شود.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به اشاره به تلاش اتحادیه  مبنی بر پوشش بیمه حوادث برای مجریان ذیصلاح افزود: در این رابطه با شرکت های بیمه ای مختلفی رایزنی شده و در صدد هستیم تا در اینده ای نزدیک این امر محقق شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰نفر مجری ذیصلاح تحت پوشش اتحادیه  تاسیسات ساختمانی قم هستند اظهارداشت: تمام تلاش بنده  و هیئت مدیره اتحادیه، به عنوان خدمتگزار اعضای محترم صنف این بوده است که بتوانیم این صنف را به جایگاه واقعی خود برسانیم

گفتگو: ندا فرمایشی

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=3971
  • ارسال توسط :
  • 27 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان قم؛ شهروندان اجرای تاسیسات ساختمان خود را به  افراد صنفی معتبر بسپارند بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها