تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

قم در سالروز میلاد حضرت زینب(س) غرق در نور و سرور است

  • کد خبر : 503
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
قم در سالروز میلاد حضرت زینب(س) غرق در نور و سرور است

قم در سالروز میلاد حضرت زینب(س)، اسوه صبر و استقامت غرق در نور و شادی است و جشن‌هایی که به همین مناسبت شب گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد، امروز نیز ادامه دارد. شهر قم در روز میلاد حضرت زینب(س) حال و هوای ملکوتی دارد و آذین‌بندی‌هایی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران […]

قم در سالروز میلاد حضرت زینب(س)، اسوه صبر و استقامت غرق در نور و شادی است و جشن‌هایی که به همین مناسبت شب گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد، امروز نیز ادامه دارد.

شهر قم در روز میلاد حضرت زینب(س) حال و هوای ملکوتی دارد و آذین‌بندی‌هایی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در گرامیداشت این روز انجام شده است.

جشن‌های ویژه‌ای در اماکن مقدس قم با رعایت دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از کرونا برپاست و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) با گرامیداشت این روز عشق و علاقه خود را نثار زینب کبری(س) می‌نمایند.

شب گذشته نیز برنامه‌های متفاوتی به‌صورت مجازی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد و قشرهای مختلف مردم به‌صورت برخط از رسانه‌های مختلف مخاطب این برنامه‌ها بودند.

در سال‌های گذشته ویژه‌برنامه‌هایی در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد و همچنین بیوت مراجع با حضور انبوهی از عاشقان مکتب ولایت برگزار می‌شد که امسال برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، برگزاری این برنامه‌ها لغو شده است.

اگرچه شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، حال و حوای شهر را متفاوت از سال‌های قبل کرده است ولی عاشق و شیفتگان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این شرایط نیز با استفاده از روش‌ها ابتکاری ضمن رعایت اصول بهداشتی، ارادت خود را به حضرت زینب(س) و خاندان پاکش ابراز کردند.

پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) دختر گرامی امام علی(ع) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است؛ نام‌گذاری روز میلاد حضرت زینب(س) که به دلیل صبر و استقامتش در واقعه کربلا بانوی صبر لقب گرفته، به نام پرستار شکوه و جلوه ویژه‌ای به قشر پرستار بخشیده است.

در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم نیز با برپایی برنامه‌هایی این روز بزرگ را جشن می‌گیرند.

حضرت زینب(س) در پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجرت، در مدینه دیده به جهان گشود؛ حضرت زینب(س) قهرمان قیام عاشوراست، قیام عاشورا در روز دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در سرزمین کربلا به وقوع پیوست و در آن قیام حضرت امام حسین(ع) و ۷۲ تَن از یاران باوفایش به شهادت رسیدند و اهل‌بیت پیامبر اسلام(ص) نیز به اسارت درآمدند، حضرت زینب در این قیام حضور داشت و در زمره اسرای کربلا نقش بسیار مهمی در تبیین قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حاکمان جور و یزدیان ایفا کرد.

 

سرانجام آموزگار مکتب بردباری و رشادت پس از سال‌ها روشنگری در پانزدهم رجب سال ۶۲ هجری قمری به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر ایشان در دمشق(سوریه) به خاک سپرده شد که اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=503
  • ارسال توسط :
  • 45 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قم در سالروز میلاد حضرت زینب(س) غرق در نور و سرور است بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها