تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

 اصناف در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور ، دست از کار و تلاش و خدمت به مردم برنداشته اند

  • کد خبر : 5036
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
 اصناف در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور ، دست از کار و تلاش و خدمت به مردم برنداشته اند

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم،حمید خرمی طی گفتگویی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی اصناف  و تقدیر و تشکر از همراهی اصناف در ابعاد مختلف اظهارداشت: اصناف همواره با منش اسلامی و انقلابی خود چالش های پیچیده سال های جنگ و تحریم را مدیریت نموده اند و  این قشر ولایت مدار […]

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم،حمید خرمی طی گفتگویی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی اصناف  و تقدیر و تشکر از همراهی اصناف در ابعاد مختلف اظهارداشت: اصناف همواره با منش اسلامی و انقلابی خود چالش های پیچیده سال های جنگ و تحریم را مدیریت نموده اند و  این قشر ولایت مدار حامی بزرگ انقلاب و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند.

وی  با بیان اینکه عملکرد مثبت و تحسین برانگیز بازاریان و اصناف در ایجاد نظم و ثبات اقتصادی و جلب اعتماد اجتماعی بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست گفت:  نقش اصناف به عنوان یکی از ارکان محوری اقتصاد ملی و مظهر مشارکت و نقش آفرینی مردم در فعالیت های اقتصادی، همواره حائز اهمیت کلیدی بوده است و اصناف در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور ، دست از کار و تلاش و خدمت به مردم برنداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همراهی اصناف در این رابطه بیان کرد: اصناف استان از همان ابتدای شیوع کرونا برای مبارزه با این بیماری در صحنه بودند و تلاش داشتند تا تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا را عملیاتی کنند.

.وی همچنین  با اشاره به راه اندازی مر کز نیکوکاری اصناف و اقدامات این مرکز از ابتدای تاسیس بیان داشت: از زمان راه اندازی مرکز نیکوکاری اصناف تاکنون بیش از ۸میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی توسط اصناف به افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان در قالب های مختلف کمک شده است

خرمی  با اشاره به بازرسی های انجام شده طی سال گذشته اظهارداشت: در این مدت بیش از ۵۰هزار بازرسی از واحد های صنفی انجام شد و حدود دو هزار پرونده نیز به تعزیرات حکومتی ارسال شد. ضمن اینکه به بیش از ۵هزار مورد شکایات مردمی نیز رسیدگی شد.

رییس اتاق اصناف قم همچنین افزود: از زمان اجرای طرح مردمی سازی یارنه ها حدود ۴هزار بازرسی توسط بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه ها انجام شده است.

وی از راه اندازی ۴۶پایگاه بسیج در اتحادیه ها خبرداد و برگزاری یادواره های شهدای اصناف و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای اصناف ،راه اندازی و برپایی ایستگاه های صلواتی، جلسات همایش و مراسمات در ایام ا… و مناسبت ها ، برگزاری جلسه آموزشی احکام فقه بازار و اخلاق اسلامی در سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان ایثارگر و خیرین تاثیر گذار در مجموعه اصناف ، اجرای طرح های مختلف از جمله  صالحین، طرح شهید سلیمانی و…  در پایگاه ها و گروه مقاومت، تشکیل پایگاه و گروههای مقاومت بسیج در اتحادیه ها و جذب و بکارگیری بسیجیان اصناف، برگزاری اردوهای زیارتی تفریحی و برنامه های آموزشی را از برنامه هایی دانست که توسط سازمان بسیج اصناف قم پیش بینی و عملیاتی شده است.

 خرمی  با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ دوره  آموزشی توسط آموزشگاه بهداشت اصناف و حدود ۱۴۰۰نفر از افراد و کسبه آموزش های لازم را در این راستا دیده اندبیان داشت: همچنین سال گذشته بیش از ۳۵ دوره آموزشی توسط مرکز آموزش اصناف برگزار و حدود ۷ هزار نفراموزش های لازم را دیده اند.

خرمی با اشاره به وجود کمیسیون های بازرسی و رسیدگی به شکایات،اموراجتماعی،فرهنگی،آموزش و پژوهش،امور اقتصادی، بودجه و تشکیلات و حل اختلاف و تشخیص گفت: سال گذشته حدود ۸۰جلسه توسط کمیسیون های اتاق برگزار شده است.

وی در پایان انجام مصاحبه  با رسانه ها ، حضور مستمر نماینده اتاق در جلسات ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، پیگیری موضوع ایجاد بازار فروش اینترنتی توسط واحدهای صنفی تحت پوشش و برگزاری جلسات توسط متخصصان فضای مجازی،.برگزاری جلسات با هیأت امنای مجتمع های تجاری و پاساژها،  برگزاری جلسه و انجام مکاتبات مختلف با برخی دستگاهها از جمله اداره مالیات،بیمه،اتاق اصناف ایران و .. در راستای رفع دغدغه ها و مشکلات احصاء شده صنوف ، اطلاع رسانی تمام مصوبات ستاد ملی کرونا،اتاق اصناف  و هرگونه اقدامات لارم در این زمینه به طرق مختلف ،پیگیری مشکلات و دغدغه های اصناف در خصوص شهرک های تخصصی از جمله شهرک صنوف،چاپ و نشر و…، را از دیگر اقدامات اتاق ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=5036
  • ارسال توسط :
  • 17 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای  اصناف در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور ، دست از کار و تلاش و خدمت به مردم برنداشته اند بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها