تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان باید تقویت شود

  • کد خبر : 5270
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان باید تقویت شود

به گزارش  پایگاه خبری سلام بازار، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در راستای ششمین سفر استانی خود، به آذربایجان‌شرقی در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان میانه با تاکید بر اهتمام دولت مردمی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور اظهار داشت: این وزارتخانه در دوره جدید از فعالیت، اقدامات گسترده‌ای در حوزه فرهنگ، هنر […]

به گزارش  پایگاه خبری سلام بازار، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در راستای ششمین سفر استانی خود، به آذربایجان‌شرقی در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان میانه با تاکید بر اهتمام دولت مردمی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور اظهار داشت: این وزارتخانه در دوره جدید از فعالیت، اقدامات گسترده‌ای در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور آغاز کرده است.

وزیر فرهنگ حضور مسؤولان در بین مردم در سفرهای استانی را از دیگر رویکردهای اصلی دولت مردمی برشمرد و گفت: توسعه فرهنگ و هنر به معنای واقعی در دستور کار دولت انقلابی قرار دارد و تلاش ما نیز در راستای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای محقق شدن این مقوله مهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به دیدارها با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و افزود: دیدار با هنرمندان و اهالی فضل و فرهنگ یکی دیگر از عوامل تحقق عدالت فرهنگی به شمار می رود تا هنرمندانی که در حوزه فعالیت خود ممتاز هستند و تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، نیز دیده شوند.

اسماعیلی در ادامه به نهضت بازگشت به مساجد اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب زیرساخت مساجد به ماندگاری منجر می‌شود و از این‌رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید اهتمام ویژه‌ای برای احیای این نهضت دارد.

وی با اشاره به اینکه پویا شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نهضت بازگشت به مساجد از شعارهای اصلی دولت مردمی است، تصریح کرد: در راستای این طرح که برای ارتقای فرهنگ و هنر شکل می‌گیرد، لایحه‌‌ای را به مجلس شورای اسلامی فرستادیم تا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شود و امیدواریم با همراهی نماینگان محترم مجلس زمینه تعالی بیشتر کانون‌ها فراهم شود.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به تقویت بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان در دوره جدید، متذکر شد: با مناطقی چون قفقاز که حوزه تمدنی ایران است، اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و در بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان سعی خواهیم کرد تا زمینه را برای تقویت این اشتراکات فرهنگی در خارج از مرزها با محوریت این بنیاد پایه‌ریزی کنیم.

وی به تاسیس هنرستان موسیقی و فرهنگسرا در شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: امتیاز تاسیس هنرستان موسیقی در میانه از سوی وزارت فرهنگ اعطا می‌شود و در صورت تخصیص مکان مناسب برای این مجموعه‌ها، وزارتخانه نیز برای تکمیل و ساخت آن همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

محمدمهدی اسماعیلی همچنین از تخصیص اعتبار برای تقویت فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان میانه خبر داد و گفت: در راستای بیمه اهالی فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه شهرستان میانه، همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است، وزیر فرهنگ در دومین روز سفر خود به شهرستان میانه امروز در نشستی با فرماندار و نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به بررسی مشکلات فرهنگی هنری این شهر پرداخت. همچنین بازدید از مجتمع فرهنگی هنری فجر میانه که نیازمند بازسازی است و بازدید از سینمای قدیمی عصر جدید از دیگر برنامه‌ این سفر بود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=5270
  • ارسال توسط :
  • 33 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان باید تقویت شود بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها