تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
3

جزئیاتی از آخرین وضعیت  سیل و بارش‌ها در کشور

  • کد خبر : 5357
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
جزئیاتی از آخرین وضعیت  سیل و بارش‌ها در کشور

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، سامانه بارشی مونسون همچنان در استان‌های مختلف کشور فعال بوده و سبب بروز سیل، فوتی و ایجاد خسارت شده است. یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر تعداد شهر‌های درگیر سیل اخیر را ۶۰ شهر عنوان کرد و گفت: ۱۴۰ شهرستان ۵۱۶ روستا هشتاد و پنج محور درگیر سیلاب اخیر […]

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، سامانه بارشی مونسون همچنان در استان‌های مختلف کشور فعال بوده و سبب بروز سیل، فوتی و ایجاد خسارت شده است.

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر تعداد شهر‌های درگیر سیل اخیر را ۶۰ شهر عنوان کرد و گفت: ۱۴۰ شهرستان ۵۱۶ روستا هشتاد و پنج محور درگیر سیلاب اخیر هستند.

او گفت: از تاریخ یکم تا هشتم مرداد ماه جاری یک هزار و ۳۳۲ نفر به اماکن امن منتقل و ۵ هزار و ۲۱۵ نفر اسکان اضطراری شدند در این مدت ۹۴۴ منزل از سیل تخلیه شد و ۳۴۲ خودرو نیز رهاسازی شده است.

ریزش در جاده اندیکا-شهرکرد؛ ۱۰ نقطه ریزش برداری شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اندیکا گفت: ۱۰ نقطه از جاده اندیکا – شهرکرد با تلاش راهداران ریزش برداری شد.

محمد رضایی می‌گوید: تردد از این محور هم اکنون برقرار است، اما اگر بارندگی شدت پیدا کند تصمیم لازم از سوی مدیریت بحران شهرستان اتخاذ می‌شود.

۹ دقیقه پیش

بسیج ۱۵۰ جهادگر و نیروی محیط زیست برای پاکسازی امامزاده بارده+فیلم

حجت‌الاسلام حسن امیری گفت: لایروبی سیل وارد شده به داخل مسجد به وسیله ماشین‌آلات شهرداری شهرکرد انجام گرفت.

وی گفت: نزدیک به ۳ متر آب و یک متر گل و لای وارد محوطه و صحن داخلی امامزاده بارده شده بود و فضای میراثی امامزاده را تهدید می‌کرد و بسیاری از بخش حرم و ضریح نیز تخریب شده است.

امیری افزود: بخش عمده تاسیسات امامزاده، فرش، تجهیزات، بازار، زائرسرا، سرویس‌های بهداشتی، لوله‌کشی‌ها، برق، منبر و کتب مذهبی، سکو‌ها و محل‌های نشیمن زائران، سنگفرش‌های حیاط و فضای داخل امامزاده دچار آسیب شده است.

قطعی برق در مناطق جنوبی هندیجان بر اثر بارش باران

تعدادی از شهروندان منطقه جنوبی هندیجان از مسئولان برق استان گله‌مند هستند که علی رغم گرمای تابستان از ساعت ۲۱ امشب چندین بار برق منازل شان قطع و وصل شده و حالا در بیرون از خانه‌های خود سپری می‌کنند.

عادل عبادی یکی از این شهروندان می‌گوید: هر زمان که بارندگی شروع می‌شود، سامانه برق مناطق جنوبی هم از مدار خارج شده و خاموشی تمام منطقه را فرا می گیرد.

خسارت سیلاب به بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در خنج

حسن عراض پور، رییس اداره امور عشایر خنج گفت: بر اثر بارش‌های فصلی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان خسارت وارد شده است.

او گفت: سیلاب به محل اسکان عشایر در باغان، قاسم آباد، پشت بند، لاغر و تخته هم خسارت وارد کرده است.

بهادر اسفندیاری فرماندار خنج در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب در برخی مناطق به تاسیسات راه و پل‌ها، مزارع، باغ‌ها و دامداری خسارت زده است و میزان دقیق آن در دست بررسی است.

خسارت سیل به ۵ مزرعه پرورش ماهی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: سیل به ۵ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان سپیدان خسارت وارد کرد و حدود ۳۵۰ تُن ماهی از بین رفت.

شهاب الدین صالحی گفت: بارش باران و جاری شدن سیل موجب از بین رفتن ماهی‌های پنج مزرعه پرورش ماهی در روستا‌های مارگون، جوبخله و جورگ بخش مرکزی شهرستان سپیدان شد.

او گفت: این سیلاب مربوط به سامانه بارشی عصر روز جمعه است و بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد به این مزارع خسارت وارد کرده است.

شبکه آب باغملک به اثر اصابت صاعقه موقتا قطع شد

علی حسین کرد زنگنه رئیس اداره آبفا باغملک می‌گوید: ساعاتی پیش تابلو‌های برق چاه‌های تامین آب شرب شهرستان باغملک مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و همه ۵ تابلو از مدار خارج شدند.

او افزود: این اتفاق در حالی افتاد که در زمان اصابت صاعقه برق چاه‌ها نیز قطع شده بود.

به گفته آقای کرد زنگنه با این اتفاق، شبکه آب شرب شهرستان باغملک موقتا قطع شده و از مردم خواست تا وصل شدن آب صبور بوده و در مصرف آب ذخیره شده صرفه جویی کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب باغملک یادآور شد که نیرو‌های آبفا هم اکنون در حال رفع مشکل تابلو‌های برق هستند و تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر مشکل به وجود آمده را برطرف کرده و شبکه آب نوشیدنی باغملک را به حالت عادی برگردانیم.

بازگشایی محور ورودی شیراز-اصفهان

استاندار فارس گفت: محور ورودی شیراز از سمت اصفهان که به دلیل آبگرفتگی ناشی از بارش باران مسدود شده بود بازگشایی شد و در حال حاضر رفت وآمد در این محور به سهولت صورت می‌گیرد.

محمدهادی ایمانیه گفت: اکثر شهرستان‌های استان فارس درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند؛ شهرستان‌هایی از جمله داراب، نی‌ریز، بختگان، بوانات، سرچهان، شیراز، فیروزآباد، نوراباد، کازرون و کوهچنار با بارندگی شدیدی رو به رو بودند و فردا نیز در جنوب استان و در شهرستان‌هایی مانند لار، گراش و لامرد، بارندگی پیش بینی شده است.

ریزش کوه در محور سرچهان به بختگان/صاعقه در شیراز یک مصدوم برجا گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از ریزش کوه در حد فاصل سرچهان به بختگان و مسدود شدن این محور خبر داد.
خلیل عبداللهی گفت: در پی شدت گرفتن بارش‌ها از بعدازظهر روز شنبه شاهد آبگرفتگی معابر در سطح شهرها به ویژه کلانشهر شیراز هستیم.

او همچنین اعلام کرد : حد فاصل سرچهان به بختگان به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، یک نفر بر اثر صاعقه در محدوده پل علی ابن حمزه(ع) مصدوم و به بیمارستان چمران شیراز منتقل شد.

حال مصدوم صاعقه، خوب گزارش شده است.

جاری شدن سیل در روستا‌های شهریاری علیا- بخش چاهک/ مردم روستا را ترک کردند

بارش باران و جاری شدن سیل در روستای شهریاری علیا و سفلی موجب آبگرفتگی منازل شد که ساکنین روستا را ترک کردند.

باران های سیل آسا در استان یزد از چند روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=5357
  • ارسال توسط :
  • 20 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جزئیاتی از آخرین وضعیت  سیل و بارش‌ها در کشور بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها