تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
3

 طلا همچنان صعودی است

  • کد خبر : 5405
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۴
 طلا همچنان صعودی است

به گزارش پایگاه خبری سلام  بازار، قیمت طلا اصلاحی را طی حدود یک ماه اخیر نشان می‌دهد که ناشی از استراحت گاوها پس از ثبت بزرگترین جهش هفتگی طی نزدیک به پنج ماه اخیر است. علیرغم افت قیمت ۰.۲۵ درصدی طلا در صبح روز دوشنبه به وقت اروپا، این فلز گرانبها همچنان روند صعودی سه […]

به گزارش پایگاه خبری سلام  بازار، قیمت طلا اصلاحی را طی حدود یک ماه اخیر نشان می‌دهد که ناشی از استراحت گاوها پس از ثبت بزرگترین جهش هفتگی طی نزدیک به پنج ماه اخیر است. علیرغم افت قیمت ۰.۲۵ درصدی طلا در صبح روز دوشنبه به وقت اروپا، این فلز گرانبها همچنان روند صعودی سه روزه در محدوده ۱۷۶۰ دلار را طی می کند.

ضررهای اخیر بازار جهانی طلا را می توان به توقف رشد شاخص دلار آمریکا در محدوده پایین ترین سطح یک ماهه و در طول یک روند نزولی چهار روزه مرتبط دانست. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) در زمان انتشار این گزارش، از پایین ترین سطح خود به ۱۰۵.۸۰ افزایش داشته است.

بازگشت مجدد دلار می تواند به احساسات منفی بازار در بحبوحه کشمکش های جدید آمریکا و چین بر سر تایوان مرتبط باشد. همچنین ممکن است آخرین اظهارات جنگ طلبانه نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس مانع از نزول دلار آمریکا شود. علاوه بر این، وضعیت محتاطانه شرایط بازار پس از انتشار حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه و شاخص های PMI چین در ماه جولای نیز احتمالاً بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

از سوی دیگر، “رکود فنی” ایالات متحده و اظهارات قبلی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، حاکی از آن است که بانک مرکزی ایالات متحده فعلا قصد افزایش تهاجمی نرخ بهره بانکی را در دستور کار خود ندارد. علاوه بر این، تثبیت پایان ماه شاخص دلار آمریکا نیز می تواند عامل بهبود قیمت طلا باشد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=5405
  • ارسال توسط :
  • 21 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای  طلا همچنان صعودی است بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها