تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

مجلس پیگیر هوشمند سازی نسخ الکترونیکی است/یارانه دارو هیچ‌گاه قطع نمی‌شود

  • کد خبر : 5411
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
مجلس پیگیر هوشمند سازی نسخ الکترونیکی است/یارانه دارو هیچ‌گاه قطع نمی‌شود

 به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی از نمایندگان درباره عملکرد وزارت بهداشت در نحوه اجرای “طرح دارویار” در سخنگان مجلس گزارش و دیدگاه‌های خود را ارائه دادند. در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی […]

 به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی از نمایندگان درباره عملکرد وزارت بهداشت در نحوه اجرای “طرح دارویار” در سخنگان مجلس گزارش و دیدگاه‌های خود را ارائه دادند.

در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی سخنان بیان شده گفت: موضوع مربوط به دارو بسیار مهم و اساسی است و متاسفانه مصطلح غلط هم در حوزه دارو و ارز ترجیحی وجود دارد که گفته می‌شود ارز دارو قطع خواهد شد. در حالی که مردم عزیز بدانند ظرفیت ارزی در حوزه دارو و یارانه‌ها حذف نمی شود. در حقیقت یارانه این دو بخش به صورت مستقیم به خود افراد داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یارانه دارو از طریق شرکت‌های بیمه گذار در اختیار مریض قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان ارز دارو حذف نمی‌شود و قانونگذار چنین سیاستی را ندارد و نخواهد داشت. نکته دوم موضوع مربوط به هوشمندسازی است اگر هوشمندسازی در دارو رخ ندهد مردم اذیت خواهند شد و افرادی که در ارز دارو فاسد بودند، در صورت عدم هوشمندسازی به صورت ریالی فساد خود را ادامه می‌دهند.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در سال گذشته و امسال پیگیر هوشمندسازی نسخ الکترونیکی است، گفت: پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باید کامل شود یعنی این موضوع به اندازه دارویار مهم است که ضمانت کار انجام شود و در مجلس به طور جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

به گفته رئیس مجلسس بحث دارو برای کشور مهم و حیاتی است و به غلط اعلام می شود در این حوزه ارز ترجیحی حذف شده است اما مردم بدانند در حوزه یارانه ها مخصوصا یارانه دارو به هیچ عنوان ظرفیت ارزی حذف نمی شود.

قالیباف ادامه داد که نوع پرداخت یارانه تغییر کرده و مستقیم به خود مصرف کننده پرداخت می شود، بر این اساس یارانه دارو از طریق بیمه در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان قانون گذار یا دولت قصد حذف ارز ترجیحی دارو را نداشته و ندارند.

رئیس مجلس اظهار کرد: اگر هوشمند سازی در طرح دارویار اتفاق نیفتد علاوه بر اذیت شدن مردم، افراد فاسدی که در ارز های دارویی منفعت می بردند اینجا نیز به ریال منفعت خواهند برد، در بودجه بحث نسخ الکترونیکی مطرح بود و باید پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تکمیل شود. هم اکنون تا پول از بیمه به داروخانه منتقل شود گاهی ۵ تا ۸ ماه زمان می‌برد، اما نباید پول بیمه دارو صرف هزینه های دیگر شود و پول آن باید برخط در داروخانه پرداخت شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=5411
  • ارسال توسط :
  • 29 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مجلس پیگیر هوشمند سازی نسخ الکترونیکی است/یارانه دارو هیچ‌گاه قطع نمی‌شود بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها