تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم

  • کد خبر : 6228
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم

 به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، علی رمضانی  مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در  این مراسم گفت : نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در قم اولین نمایشگاه حضوری دولت سیزدهم در استان‌ها است که امید است به برکت خون مطهر شهدا و تلاش ناشران از سراسر کشور، دوره جدید نمایشگاه‌های حوزه دفاع مقدس به […]

 به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، علی رمضانی  مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در  این مراسم گفت : نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در قم اولین نمایشگاه حضوری دولت سیزدهم در استان‌ها است که امید است به برکت خون مطهر شهدا و تلاش ناشران از سراسر کشور، دوره جدید نمایشگاه‌های حوزه دفاع مقدس به صورت پرمحتوا در استان‌ها برگزار شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در سال اول دولت سیزدهم شمارگان آثار دفاع مقدسی دو برابر شد و رشد خوبی در این زمینه داشته ایم و دولت وظیفه خود می‌داند از محتوای خوب آثار دفاع مقدسی حمایت کند.

رمضانی با بیان اینکه آنچه در صنعت کتاب تصویر می‌شود ناقص و مخدوش است افزود: صنعت کتاب از نظر تولید سالانه، با حجم اقتصادی ۸ هزار میلیارد تومان بزرگترین صنعت فرهنگی کشور بوده که و مورد استقبال مردم است که البته در جایگاه واقعی خود نیست که در این راستا نیازمند تحول در قالب و بیان و پرداخت داریم.

وی افزود: ۲نویسنده از ۵ نویسنده ای که در نمایشگاه کتاب تهران آثارشان پرفروش بوده از قم بودند که این امر جای خوشبختی و سرمایه گذاری دارد و این ظرفیت در استان قم وجود داشته که می‌توانند آثاری فاخر در این حوزه تولید کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: قم با توجه به جمعیت و حجم ناشران، جز چند استان پر دریافت و ارسال کتاب است.

رمضانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای کنگره ملی شهدای قم تاکید داشتند که پیام شهیدان به نسل جوان انتقال داده شود که در این راستا آثار هنری و کتاب در انتقال پیام شهدا بسیار مؤثر است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران عنوان داشت: در حوزه دفاع مقدس پرداختن به نقش مادران و همسران و زنان شهدا مهم است و در این زمینه رهبر معظم انقلاب نیز تأکیدات بسیاری داشتند.

 تهیه ۶۰‌ مستند با موضوع فرماندهان و شهدای دفاع مقدس استان قم

سردار محمد رضا موحد نیزاظهار داشت:با توجه به تاکیدات  رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال پیام آنان با زبان هنر به نسل جوان ، سه فیلم سینمایی درخصوص شهدای قم درحال ساخت است.

وی اضافه کرد: ساخت یک فیلم در خصوص شهدای کربلای چهار، ساخت فیلمی در خصوص شهید زین الدین  و سردار شهید مصطفی کلهری در حال انجام می‌باشد.

فرمانده سپاه قم گفت:  ۲۰۰ عنوان کتاب  نیز در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کنگره شهدای استان قم به چاپ رسیده است که پنج کتاب بریل را شامل می‌شود.

وی افزود:‌کتاب‌ها در موضوعاتی چون زندگینامه شهدا، داستان، شعر، نمایشنامه و عکس در حوزه دفاع مقدس است.

موحد افزود: ۲۳ جشنواره فرهنگی و هنری در ۹ موضوع مختلف در دو سال گذشته توسط سپاه قم انجام شده و اخیرا شاهد اجرای سینمایش فصل شیدایی در استان بودیم که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد.

این نمایشگاه ملی از امروز پنجشنبه به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم پذیرای علاقمندان کتاب است.

۹۰ ناشر از سراسر کشور در قالب ۱۱۵ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ و همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از آثار ارائه شده که بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس است، بازدید کنند.

این نمایشگاه در قالب برنامه‌های کنگره ملی شهدای قم گشایش یافته است.

این نمایشگاه با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد و سپاه امام علی‌ ابن ابی‌ طالب(ع)‌ استان قم مجری آن است.

از ۲۰ عنوان کتاب جدید در رابطه با دفاع مقدس در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس قم رونمایی خواهد شد.

ایجاد غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای استفاده گروه‌های سنی مختلف و به خصوص کودکان با اجرای برنامه‌های جذاب، فروش لوازم التحریر با نمادهای ایرانی و اسلامی، اجرای تئاتر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوع‌های مرتبط با دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده در جریان برگزاری این نمایشگاه است

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=6228
  • ارسال توسط :
  • 19 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها