تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

یکی از دلایل بی سوادی در کشور مشکلات اقتصادی است /با سوادی بیش از ۸۸۰ هزار نفر از اتباع

  • کد خبر : 7253
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
یکی از دلایل بی سوادی در کشور مشکلات اقتصادی است /با سوادی بیش از ۸۸۰ هزار نفر از اتباع

 به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، رضا عبدی گفت: نهضت سواد آموزی سابقه بسیار طولانی دارد. ۷ دی سال ۵۸ امام خمینی (ره) پیامی را صادر کردند که در راستای آن پیام این سازمان به شکل کنونی تشکیل شد. وی ادامه داد: در سال ۵۵ آمار با سوادها ۴٨ درصد بود، اما امسال به ٩٧ […]

 به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، رضا عبدی گفت: نهضت سواد آموزی سابقه بسیار طولانی دارد. ۷ دی سال ۵۸ امام خمینی (ره) پیامی را صادر کردند که در راستای آن پیام این سازمان به شکل کنونی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در سال ۵۵ آمار با سوادها ۴٨ درصد بود، اما امسال به ٩٧ درصد رسیده است. علاوه بر رشد جمعیت، درصد و میزان آموزش نیز افزایش یافته است.

او گفت: یکی از نکات طلایی سواد آموزی تفاوت سواد زنان و مردان است. در سال ۵۵ این تفاوت حدود ٢۴ درصد بود؛ اما امسال به ۶ درصد رسیده است. یعنی تفاوت بین زنان و مردان ١٧/۵ درصد کاهش یافته است. از میزان ٣۴ درصد بی سواد به ١١ درصد رسیده ایم.

عبدی اظهار کرد: صعود جمعیت در آمار گیری کمک می‌کند. ما در نهضت سواد آموزی سه دوره پایه داریم. در سواد ابتدایی به افراد تا پایه سوم را آموزش می‌دهیم و در دوره انتقال تحکیم، به دلیل فراموشی افراد در سنین بالا و دغدغه‌های زندگی چون بازگشت به بی سوادی وجود دارد، آموزش را تحکیم می کنیم.

وی گفت: سواد تابعه ای سوادی است که افراد می‌توانند در زندگی و شغل خود از آن بهره مند شوند.نهضت سواد آموزی با نیروهای مسلح ارتباط برقرار کرده است به طوری که هیچ سربازی در پایان خدمت بی سواد نیست. ما از ارگان‌های دیگر نیز می‌خواهیم مانند نیروهای مسلح وارد عمل شوند.

عبدی اعلام کرد: تا کنون ۳۰۰ هزار زن عشایر در نهضت سوادآموزی  آموزش دیدند، حدود ۱۰۰ هزار بی سواد داریم.

رئیس  سازمان نهضت سواد آموزی اظهار کرد: یکی از دلایل بی سوادی در کشور مشکلات اقتصادی است.

عبدی گفت:برای توسعه نهضت به رسانه نیازمندیم. نهضت سوادآموزی از لحاظ مالی مشکل دارد، هزینه تبلیغات زیاد است به همین علت رسانه می‌تواند به ما کمک کند. در کشورهای پیشرفته نمی‌توانیم بگوییم بی سواد صفر مطلق است، تا حدودی افراد بی‌سواد در تمام کشورها وجود دارد.

وی افزود:معلمانی که در نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش ارتباط دارند، رتبه بندی می‌شوند اما افرادی که با استخدام ارتباطی ندارند متاسفانه رتبه بندی  نمی‌شوند.  نهضت سواد آموزشی  در تلاش است تا  حقوق  معلمان را افزایش دهد.

عبدی گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون بیشتر از ۸۸۰ هزار نفر از اتباع را در ایران با‌سواد کردیم. البته یکی از مشکلات اتباع نداشتن شناسنامه است که برای شناسایی و دریافت مدرک به آن نیازمند هستند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پایان از مسئولین و مردم خواست تا در توسعه آموزش به این سازمان کمک کنند

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=7253
  • ارسال توسط :
  • 33 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای یکی از دلایل بی سوادی در کشور مشکلات اقتصادی است /با سوادی بیش از ۸۸۰ هزار نفر از اتباع بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها