تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری جهش ۲۲ دی ماه برگزار می شود/ارسال ۳۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره

  • کد خبر : 7273
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری جهش ۲۲ دی ماه برگزار می شود/ارسال ۳۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره

به گزارش حبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، علی خیرالدین امروز  سه شنبه ۱۳ دی ماه  در جمع خبرنگاران  یکی از اهداف معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم را نوآوری باز عنوان کرد و گفت: این موضوع در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و ما در این راستا برنامه‌ای را با عنوان «۵۰ پارک، ۵۰ برنامه» […]

به گزارش حبرنگار پایگاه خبری سلام بازار، علی خیرالدین امروز  سه شنبه ۱۳ دی ماه  در جمع خبرنگاران  یکی از اهداف معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم را نوآوری باز عنوان کرد و گفت: این موضوع در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و ما در این راستا برنامه‌ای را با عنوان «۵۰ پارک، ۵۰ برنامه» تدوین و اجرا کردیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از آنجا که معاونت فناوری نمی‌تواند تمامی کارها را سیاستگذاری و اجرا کند، بنابراین تقسیم کار صورت گرفت و وزارت علوم مسئولیت سیاستگذاری را بر عهده گرفت و کار اجرایی نیز به پارک‌های علم و فناوری به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه سپرده شد.

خیرالدین به فعالیت ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً با تشکیل پارک علم و فناوری دانشگاه «علم و صنعت»، دانشگاه «کاشان» و دانشگاه «جامع امام حسین(ع)» نیز موافقت شد و اعتقاد داریم پارک‌های دانشگاهی باید تقویت شوند.

وی در ادامه به اجرای طرح «دستیار فناوری» توسط وزارت علوم اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه در حوزه اشتغال دانش بنیان و تعامل دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری، اجرای طرح «دستیار فناوری» است که در قالب این طرح، ۲۲۰۰ دانشجو همزمان با تحصیل در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مشغول به کار شده و زمینه جذب و استخدام بسیاری از آتان نیز فراهم شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری قم پشتوانه بسیار خوبی در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه داشت و یک سال در سطح استانی این جشنواره را برگزار کرد، مسئولیت اجرایی جشنواره به این مرکز محول شد و تاکنون نیز به خوبی برای اجرای جشنواره تلاش شده است.

وی افزود: همیشه اولین جشنواره الگویی برای جشنواره‌های بعدی می‌شود و این جشنواره به طور سالانه با محوریت پارک علم و فناوری قم در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حمایت کامل وزارت علوم برای برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت استاندار قم و همراهی نهادهای استانی از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شاهد برگزاری موفق این جشنواره باشیم.

خیرالدین افزود: برگزاری این جشنواره در «visibility» یا رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری تأثیر چشمگیری دارد و فرصت مناسبی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید و دانشجویان فعال شرکت‌های فناور است.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری را مردمی‌سازی فناوری عنوان کرد و گفت: با تولید فیلم‌های کوتاه مردم تلاش شده تا عموم جامعه در جریان فعالیت‌های پارک علم و فناوری و نخبگان قرار بگیرند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: همچنین توجه به شعار سال و اشتغالزایی جوانان در شرکت‌های فناور یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره بود، متأسفانه هنوز بسیاری از جوانان نمی‌دانند برای عملیاتی کردن ایده‌های خود و کارآفرینی به کجا باید مراجعه کنند.

خیرالدین در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده نیز دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری با محوریت پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره برگزار خواهد شد.

خیرالله رهسپار فرد نیز در این نشست  به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: مستند، تیزر، انیمیشن و موشن گرافی، بخش موبایلی، داستان موفقیت، فیلمنامه و رویش خلاقیت از جمله بخش‌های این جشنواره است و بخش ویژه نیز شامل تولید آثاری با موضوع شهدای فناوری و مهندسی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و وقف فناوری می‌شود

وی همچنین به بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره کرد و گفت: «کمک به تقویت کمی و کیفی تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و فناورانه»، «معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات و خدمات آنها با بهره‌گیری از ابزار رسانه و فیلم»، »زمینه‌سازی توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات دانش بنیان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی» و «معرفی بهتر فرایند توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ها به عموم جامعه با بهره‌گیری از ابزار رسانه و فیلم» از مهم‌ترین اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری قم افزود: بسیاری از آثار این جشنواره با محوریت تولید، اشتغال‌آفرینی، معرفی شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آنان تولید شده است.

رهسپار فرد همچنین از ارسال ۳۱۷ اثر از ۲۴ استان به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: بعد از پایش اولیه، ۲۸۱ اثر در دبیرخانه دائمی جشنواره به ثبت رسید و طی امروز و فردا نیز بنا به درخواست متعدد پارک‌های علم و فناوری کشور پذیرای آثار خواهیم بود.

وی از انتخاب اعضای «هیئت انتخاب» و «هیئت داوران» جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری خبر داد و گفت: دکتر مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما و تهیه‌کننده و فیملنامه‌نویس شناخته شده کشورمان که بسیاری از مردم او را به عنوان داور برنامه «عصر جدید» می‌شناسند، به عنوان دبیر علمی جشنواره حضور خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری قم همچنین از برگزاری دو کارگاه آموزش فیلمسازی به صورت حضوری و مجازی طی روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ماه خبر داد و گفت: تلاش می‌شود دو کارگاه دیگر نیز طی روزهای منتهی به اختتامیه برگزار شود.

رهسپار فرد در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری در روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه خبر داد و گفت: فیلم‌های منتخب جشنواره نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه اکران می‌شود

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=7273
  • ارسال توسط :
  • 38 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری جهش ۲۲ دی ماه برگزار می شود/ارسال ۳۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها