تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

مراسم اختتامیه جهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق ۲۳ اسفندماه برگزار می شود

  • کد خبر : 8378
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
مراسم اختتامیه جهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق ۲۳ اسفندماه برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، مسعود معینی‌پور ظهر امروز در نشست چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۴ حوزه آثار داستانی، فیلم نامه، نقد فیلم و یاداشت را شامل می شود. دبیر چهارمین جشنواره […]

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، مسعود معینی‌پور ظهر امروز در نشست چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۴ حوزه آثار داستانی، فیلم نامه، نقد فیلم و یاداشت را شامل می شود.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق افزود: ۵۵۹ اثر در ۳ بخش اصلی داریم که بخش نخست اشراق است، عموم شرکت‌کنندگان با موضوعات دینی در بخش اشراق شرکت کردند و بخش رواق مختص تولیدکنندگان طلبه است و بخش ویژه این جشنواره مربوط به تاسیس یکصدمین سال تاسیس حوزه است.

وی تصریح کرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه ۱۳۲ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند و به رقابت می‌پردازند، این آثار از ۲۰ تا ۲۳ اسفندماه در معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی به صورت حضوری در سانس‌های مختلف اکران می‌شود و روز ۲۳ اختتامیه جشنواره در سالن همایش های بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه تخصصی فیلم دینی ویژه طلاب در جامعه الزهرا(س)

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در سه روزی که اکران آثار  انجام می‌شود ۶ کارگاه تخصصی با محتوای فیلم دینی نیز برگزار می‌شود که برخی از این کارگاه ها در جامعه الزهرا برگزار می‌شود.

 معینی پور با اشاره به تفکیک بین طلاب و غیرطلاب در آثار ارسال شده به جشنواره گفت: از محموع آثار دریافت شده ۱۷۷ اثر از طلاب و ۶۳۲ اثر نیز از غیر طلاب به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که در هر بخش ۶ نفر برگزیده می‌شوند.

رسانه ها نقش مهم و موثری در راستای ترویج جشنواره فیلم دینی بر عهده دارند

دبیر چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق با تاکید بر اینکه باید شرایطی ایجاد شود تا چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق به صورت ملی مطرح شود، افزود: رسانه ها نقش مهم و موثری در راستای ترویج جشنواره فیلم دینی بر عهده دارند، اقداماتی که در قم انجام می‌شود متاسفانه در قم می‌ماند و این موضوع ضعف جدی است که اصحاب رسانه باید با تولید و توسعه و انعکاس خبر در این زمینه در راستای ترویج آن اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: تولیدکننده مناسب در زمینه آثار دینی کم نداریم و در حوزه انیمیشین و فیلم‌نامه نویسی در سریال‌های دینی افرادی که فعالیت می‌کنند در قم ساکن هستند و باید فضایی فراهم شود که چرخه تولید آثار ارزشی و مناسبی تولید شود.

قهرمانان ملی کشورمان با آثار دینی و هنری به جامعه معرفی شوند

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در همه دنیا قهرمانانی که واقعی هم نیستند بازسازی و تولید آثار هنری می کنند، ما باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشیم و قهرمانان کشورمان را با آثار هنری و دینی معرفی کنیم.

 معینی پور گفت: باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته ۱۳۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه و همچنین بخشی از این آثار در رسانه‌ها اکران می‌شود، ۵ مستند از ۵ کارگردان خانم به جشنواره ارسال شده است.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق خاطرنشان کرد: سبک زندگی دینی و تولید کننده مذهبی است ولی هنگام بازنمایی به همه عرصه‌های زندگی توجه نمی کند که این ضعف از نویسنده است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=8378
  • ارسال توسط :
  • 30 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم اختتامیه جهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق ۲۳ اسفندماه برگزار می شود بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها