تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

 برگزاری همایش «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)» در قم

  • کد خبر : 9269
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
 برگزاری همایش «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)» در قم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار،  حجت الاسلام حسین الهی نژاد روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران  با اعلام این مطلب بیان داشت: بر اساس قرار گرفتن مباحث مهدویت در راستای مباحث علمی، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سلسله همایش‌های مرتبط با موضوع انتظار […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلام بازار،  حجت الاسلام حسین الهی نژاد روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران  با اعلام این مطلب بیان داشت: بر اساس قرار گرفتن مباحث مهدویت در راستای مباحث علمی، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سلسله همایش‌های مرتبط با موضوع انتظار را برگزار کرده‌است.

وی ادامه داد: همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه دارالزهرا و دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله صافی گلپایگانی ترتیب خواهد یافت.

وی بیان کرد: این همایش در مسیر همایش‌های نظریه انتظار در دفتر تبلیغات اسلامی است که ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود و در آینده دو همایش دیگر را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

الهی نژاد ادامه داد: همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوره معاصر مهرماه امسال برگزار و در سال آینده نیز همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله جوادی آملی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری این همایش یک سال پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با مشارکت دفتر آیت الله صافی گلپایگانی و موسسه دارالزهرا و مشارکت مراکز مهدوی، اساتید حوزه و دانشگاه و دانش پژوهان پیرامون موضوع همایش کارهای علمی صورت گرفت و خروجی های مختلفی از این همایش خواهیم داشت.

دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی افزود: در این همایش ۱۱۲ مقاله علمی ارائه شده‌است که برخی مقالات سفارشی و برخی در قالب فراخوان به دبیرخانه همایش رسید که شمارگان قابل توجهی برای همایش است.

وی افزود: ۱۶ کرسی ترویجی و نشست علمی پیش از برگزاری همایش برگزار شده‌است که موضوع‌ها محورهای دهگانه در این کرسی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس کرسی‌هایی که برای همایش برگزار شد و دریافت مقالات، سرجمع تولید محتوای علمی همایش سه هزار صفحه است که در قالب ۵ جلد مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی گفت: در حاشیه برگزاری همایش چندین نشست تخصصی برگزار می‌شود که مقالات رسیده به همایش در آن ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی از جمله مهمترین اهداف همایش را گفتمان سازی اندیشه مهدویت در جامعه ،نهادینه شدن اندیشه مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی و برگزاری گفتگوهای نخبگانی حوزه و دانشگاه پیرامون مهدویت ذکر کرد.

الهی نژاد افزود: آن مرجع تقلید فقید بیشترین آثار را در حوزه مهدویت از خود به یادگار گذاشته است و فقیهی نداریم در درجه اجتهاد باشد و بیش از ۲۰ اثر مهدوی به یادگار بگذارد.

الهی‌نژاد گفت: این همایش با پیام تصویری آیت‌الله حسین نوری‌همدانی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) و موسسه دارالزهرا(س) روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار می‌شود.

مدیر موسسه دارالزهرا آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این نشست خبری گفت: در این همایش یک‌هزار نفر از اساتید حوزه و دانشگاه و عموم مردم در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی افزود: پخش پیام تصویری آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و فرزند آیت الله صافی گلپایگانی از جمله برنامه های همایش است.

وی بیان کرد: شخصیت آیت الله صافی گلپایگانی معروف و مشهور به فقیه و مرجع تقلید مهدوی است و تنها شخصیتی است که در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج)، این میزان تالیف مهدوی از خود به جا گذاشته‌ و دغدغه آن مرحوم در مورد مهدویت در سیره علمی‌اش مشخص است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=9269
  • ارسال توسط :
  • 32 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای  برگزاری همایش «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)» در قم بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها