تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

قیمت‌گذاری ۳۲ قلم کالای مصرفی متأثر از بهای گندم است

  • کد خبر : 9335
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
قیمت‌گذاری ۳۲ قلم کالای مصرفی متأثر از بهای گندم است

به گزارش پایگاه خبری سلام  بازار، محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در برنامه سلام صبح بخیر رسانه ملی، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دست‌اندرکاران بخش کشاورزی، امنیت غذایی را برای کشور تامین کنیم. وی افزود: نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام مهار تورم و رشد تولید بسیار هوشمندانه انتخاب شده […]

به گزارش پایگاه خبری سلام  بازار، محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در برنامه سلام صبح بخیر رسانه ملی، گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دست‌اندرکاران بخش کشاورزی، امنیت غذایی را برای کشور تامین کنیم.

وی افزود: نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام مهار تورم و رشد تولید بسیار هوشمندانه انتخاب شده و در توان اقتصاد کشور است، مهار تورم با رشد تولید ثمربخش است و با قیمت‌گذاری دستوری محقق نخواهد شد.

محاسبه قیمت ۳۲ قلم کالای مصرفی بر پایه بهای گندمآقامیری با اشاره به اینکه باید بسترهای تولید را فراهم کرده و توسعه دهیم، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدی و عهده‌دار تولید غذای مردم است.

وی بر ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای پیش‌بینی نیاز روزانه مردم به محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: این کارگروه‌ها میزان تولید در ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند، تا کمبود و کاهش تولید ایجاد نشود در وزارتخانه جلساتی برای پیگیری مسایل تولید و مصرف برگزار می‌شود، در این نشست‌ها پیش‌بینی‌هایی برای مقدار تولید و عرضه کالاهای اساسی بخش کشاورزی ارایه و تاثیر در قیمت محصولات را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: براساس قانون اصلاح شده مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، قیمت‌گذاری برای محصولات کشاورزی به شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی واگذار شده برای این منظور جلسات مختلفی با حضور اعضا و ناظر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که نماینده مجلس در این شورا است، تشکیل شد و در نهایت برابر قانون، قیمت‌ گندم مصوب شد.

به گفته آقامیری: براساس قانون، شورایی برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده، این شورا براساس خرد جمعی صلاحیت قانونی برای قیمت‌گذاری دارد و تصمیمات این شورا پس از تصویب، ابلاغ و قابل اجراست.

وی تصریح کرد: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی‌، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالاها را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=9335
  • ارسال توسط :
  • 42 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قیمت‌گذاری ۳۲ قلم کالای مصرفی متأثر از بهای گندم است بسته هستند
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها