تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

۱۸ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شده است/پنج بانک، مالک بیشترین تعداد خانه خالی

  • کد خبر : 11156
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
۱۸ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شده است/پنج بانک، مالک بیشترین تعداد خانه خالی
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شده و طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵ بانک دارای بیشترین واحد خالی هستند.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،میز اقتصاد به بررسی آخرین وضعیت خانه‌های خالی با حضور شاهین مستوفی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی و  ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  پرداخت.

در این برنامه ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:  با همکاری  تمامی دستگاه‌ها  و طبق پایش‌های صورت گرفته در ۶ ماه اخیر  ۱۸۲ هزار واحد مسکونی که خالی بود به بازار مسکن عرضه شده است.

او گفت: طی یک سال گذشته ۱۸۲ هزار واحد  خانه خالی شناسایی شده و بخشی از  این کاهش قیمت مسکن  ناظر به افزایش عرضه بوده است.

نوروزی بیان کرد: حدود ۴۰۰ میلیون رکورد از مالکیت و موجودیت املاک در کشور انجام شده  و با توجه به مفاد قانونی ۵۷۰ هزار خانه خالی شناسایی شد که عموماً مالکان آن بالای ۲ خانه خالی داشته‌اند که تا سال ۱۴۰۰ شناسایی شده بود. تا به امروز حدود ۱۸ هزار خانه خالی را به سازمان مالیات معرفی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که در شناسایی خانه‌های خالی ۲ رویکرد اساسی داریم، ادامه داد: یکی این‌که به هیچ عنوان به دنبال درآمدزایی نیستیم و به دنبال عرضه حداکثری برای مدیریت بازار هستیم. همچنین تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نکنیم.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با بیان این‌که در بحث خانه‌های خالی تاکنون به حدود ۴ میلیون نفر پیامک ارسال کرده‌ایم، اضافه کرد: این بدان معنی نیست که ۴ میلیون واحد مسکونی خالی خالی در کشور داریم.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11156
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها