تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

ساخت پنج هزار و ۸۶۶ مدرسه در مدت فعالیت دولت سیزدهم/ احداث روزی هشت مدرسه در کشور

  • کد خبر : 11172
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۵۴
ساخت پنج هزار و ۸۶۶ مدرسه  در مدت فعالیت دولت سیزدهم/ احداث روزی هشت مدرسه در کشور
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم در ۲ سال فعالیت خود، پنج هزار و ۸۶۶ مدرسه ساخته به نحوی که در این مدت به طور متوسط روزی هشت مدرسه در کشور ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،رضا مراد صحرایی عصر امروز در همایش نومعلمان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کمبود معلم هم اکنون رفع شده است گفت: در چنین شرایطی ۵۰۵ مدرسه در کشور یک دانش آموز داشت و هیچ کدام تعطیل نشد.

وی افزود: اکنون در کشور ۲۵ هزار مدرسه وجود دارد که دارای پنج تا ۱۰ دانش آموز دارند و سه هزار معلم با ایل عشایری کوچ می‌کنند و امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز به دانش آموزان فنی و حرفه‌ای اضافه شدند.

وی با بیان اینکه معلم ارزشمندترین سرمایه هر جامعه‌ای را تربیت می‌کند گفت: شغل معلمان، شغل انبیا است و ادامه دهنده راه آنان برای تربیت افراد جامعه هستند.
وزیر آموزش و پرورش  ادامه داد: معلم حلقه وصل نسل‌ها است و نسل علامه امینی، آیت الله طباطبایی، باقرخان و ستارخان، پروین و شهریار و استادانی، چون هشترودی و باکری‌ها را تربیت می‌کند.

صحرایی گفت: مسئولان باید بدانند که نقطه ایجاد تحول در کشور کلاس درس است نه اتاق وزرا و عامل ایجاد تحول معلمان هستند، نه وزیران، مسوولان، استانداران، فرمانداران و شهرداران، و اگر این درک شود کشور بیش از هر زمان دیگری شکوفا می‌شود.

وی افزود: معلم کارمند نیست و از او مهمترین توقعات را داریم، ولی مانند کارمند با آن رفتار می‌کنیم در حالی که معلم کسی است که خانواده‌ها گوهر وجود خود را با آسودگی در اختیار آن قرار می‌دهند و ارزش کار معلم باید درک شود.

وی اضافه کرد: امسال در آزمون گروه ابتدایی آموزش و پرورش ۵۳۰ نفر شرکت کردند که ظرفیت این آزمون ۲۸ هزار نفر بود و در ۲ مرحله حدود ۲۷ هزار نفر جذب شدند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در نیمه نخست امسال با تکمیل ظرفیتی که برای دوره دبیری در راه است، حدود ۵۰ هزار معلم به شیوه‌های هوشمندانه، دغدغه مندانه، کارشناسانه و معلمانه انتخاب شدند که این تعداد نه در تعداد بلکه در کیفیت سابقه ندارند.

صحرایی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی فقط از طریق آزمون‌های استخدامی ۲ هزار و ۶۰۰ معلم مانند ۲ هزار و ۶۰۰ افسر جنگ نرم تمدن ساز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب نظام تعلیم و تربیت شدند

وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی کشور از سال ۹۴ تاکنون حدود سه میلیون نفر افزایش یافته است گفت: برنامه ریزی برای تربیت معلم برای این دانش آموزان باید از سال‌ها پیش آغاز می‌شد

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11172
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها