تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
3

حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطاتICT

  • کد خبر : 11255
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطاتICT
عیسی زارع پور از تشکیل کمیته اجرایی مشترک برای حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاکید دولت و شخص رییس‌جمهور بر حمایت‌های حداکثری از اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: به هر طریق دولت با بضاعتی که داشته تلاش کرده منابع مالی و غیرمالی مختلف را به خدمت توسعه اکوسیستم بیاورد و صندوق نوآوری هم تمام تلاش خود را کرده است که خود را با این شرایط تطبیق دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این اقدامات منجر به حمایت بیشتر، در سطوح مختلف، از شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان، تاکید کرد: از سال گذشته همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده حداکثری از محصولات دانش‌بنیان داخلی شده‌اند و رویکرد این است که با افزایش حمایت‌ها، خدمات فناورانه به مردم برسد.

فعالیت ۳۰ درصد دانش‌بنیان‌ها در حوزه ICT

زارع پور با بیان اینکه، در حوزه کاری ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز آمار‌ها می‌گوید دست‌کم ۳۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان موجود، در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند، افزود: فراموش نکنیم که در این حوزه خلاقیت و نوآوری حرف اول را می‌زند و حوزه‌ای است که می‌تواند به سرعت ارزش ایجاد کند؛ بنابراین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مزیت نسبی زیادی دارد.

وی گفت: ما نیز در وزارتخانه ارتباطات در کنار صندوق نوآوری هستیم، فارغ از اینکه وزارت ارتباطات عضوی از هیات امنای صندوق است، خود ما نیز در وزارتخانه انگیزه گسترش همکاری با صندوق نوآوری را داریم و این همکاری ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه اکوسیستم دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات است.

عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه پیشنهادی به منظور تشکیل یک کمیته اجرایی مشترک میان این صندوق و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: همکاری این دو نهاد با یکدیگر را باید متفاوت دید.

زارع پور در ادامه پیشنهاد کرد: طرفین یک کمیته اجرایی مشترک دائمی داشته باشند که به طور مرتب و مداوم سازوکار تنظیم مقرراتی برای همکاری به وجود آورند.

به گفته وی، دو طرف ظرفیت خوبی دارند و اگر سازوکار مشخص اجرایی طراحی کنیم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دچار تحول جدی می‌شود، به خصوص اینکه در قانون برنامه هفتم توسعه تکالیف بسیار زیادی به دستگاه‌های اجرایی برای حداکثر استفاده از فناوری‌های جدید جهت هوشمندسازی محول شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: زیرساخت ارتباطی و پردازشی را باید تامین کنیم. در این حوزه هم به غیر از هوشمندسازی، از صندوق نوآوری طلب یاری و همکاری می‌کنیم

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11255
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها