تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

صادرات ۱۴۰ میلیون دلار تجهیزات برق به ترکمنستان

  • کد خبر : 11463
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
صادرات ۱۴۰ میلیون دلار تجهیزات برق به ترکمنستان
وزیر راه و شهرسازی با تشریح توافقات ایران و ترکمنستان در هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: حدود یک میلیارد دلار سند همکاری اجرایی بین دو کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، مهرداد بذرپاش روز شنبه پس از اختتامیه هفدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توافق‌های انجام شده با ترکمنستان خارج از تصورات بود و موضوعات در ۶ کمیته طی چند روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گاز یکی از موضوعات راهبردی دو کشور بود، افزود: توافق خیلی خوبی انجام شد و طرف ترکمنستانی قول داد که میزان صادرات گاز به ایران را افزایش دهد.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: مقرر شد برای توافق نهایی، میزان افزایش صادرات و قیمت گاز در کمیته‌ای با حضور دو کشور بررسی شود، اما موافقت اصولی آن انجام شد.

بذرپاش با اشاره به اجرای پروژه‌های زیربنایی در ترکمنستان توسط شرکت‌های ایرانی گفت: مقرر شد برای انجام پروژه‌ها از طریق تهاتر با گاز با شرکت‌های ایرانی تسویه انجام شود که اتفاق بسیار بزرگی در روابط دو کشور است.

مشکل بدهی گازی ایران به ترکمنستان حل شد
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرف ترکمنستانی مدعی بود طلبی از ایران برای صادرات گاز دارد، گفت: این موضوع در کمیسیون مشترک حل و فصل و منتفی و تسویه کامل شد، البته شرکت گاز بدهی از گذشته به ترکمنستان دارد، اما این موضوع بدهی بود که طرف ایرانی آن را قبول نداشت که حل شد.

صادرات ۱۴۰ میلیون دلار تجهیزات برق به ترکمنستان
بذرپاش با بیان اینکه در حوزه احداث خط انتقال برق نیز توافق‌هایی داشتیم، بیان کرد: احداث خط انتقال برق از طریق تهاتر با گاز به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار انجام می‌شود؛ همچنین توافق اولیه برای صادرات ۱۴۰ میلیون دلار نیز تجهیزات برق به ترکمنستان انجام شد که سند آن بین شرکت توانیر و طرف ترکمنستانی به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی از توافق برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی با تمرکز بر مفاخر دو کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل نیز توافق شد تردد روزانه واگن‌ها از مرز سرخس به ۶۰۰ واگن و از اینچه‌برون به ۱۰۰ واگن افزایش یابد و با حضور مدیران دو کشور در مرز مشکلاتی تردد واگن‌ها مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11463
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها