تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
6

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استان قم: حدود ۲۰ درصد از سهم صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد

  • کد خبر : 11795
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استان قم: حدود ۲۰ درصد از سهم صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استان قم گفت: قم، قطب مهمی در فرش دستباف و تمام ابریشم در جهان است و حدود 20 درصد از سهم صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد و بهترین تولید‌کنندگان در کنار هم قرار دارند و با رقابت و صمیمت توانسته اند این صنعت و فرش دستباف قم، هنر را با تار و پود عشق ببافند و چنین زیبایی و هنری را خلق کنند.

به گزارش ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه ابوالفضل صادقی در گفتگو با خبرنگار ما ابتدا با اشاره به اهمیت صنعت و هنر فرش دستباف اظهار داشت:فرش ایران جایگاه اقتصادی و فرهنگی و تاریخی دارد و از این نظر در سطح جهان حائز اهمیت است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استان قم افزود:با توجه به اینکه استان قم یکی از سه قطب اصلی فرش کشور است و بزرگترین و با کیفیت ترین و بهترین تولید کننده در بخش فرش ابریشم به شمار می رود و جهان برندهای آن را می شناسد لازم بود جهت ارتقا و بالا بردن سطح این جایگاه یک سری فعالیت هایی را انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: فرش در قم حدود یک قرن سابقه دارد و به صورت حرفه ای و کیفیت عالی شناخته می شود و بزرگان و اساتید زیادی تلاش کردند این هنر را زنده نگاه دارند و امروز فرش ابریشم را در دنیا به نام قم می شناسند و حتی روسای کشورهای مختلف و مقامات عالی هدایای خود را از میان فرش ابریشم قم انتخاب می کنند پرداختن به این جایگاه اهمیت جهانی دارد.

صادقی بیان کرد:در جهت معرفی فرش ابریشم قم، یک سری فعالیت هایی صورت گرفته است در این باره تعامل میان صنعت و دانش بنیان اولین اقدام بود و برای اولین بار، مرکز رشد را در استان قم راه اندازی کردیم و پارک و علم فناوری مشغول به فعالیت است.

وی عنوان کرد:همچنین تعامل بین دانشگاه صورت گرفت تا نسل جوان را وارد این صنعت نمایند و دانشجویان در رشته های مختلف به هنر و صنعت فرش علاقه مند شوند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استان قم گفت:ایجاد مدرسه عالی معارفی فرش در دانشگاه آزاد و دانشگاه حضرت معصومه(س) و برگزاری کلاس‌ها و کارگاههای مختلف از دیگر فعالیت ها بود.

صادقی بیان کرد: قم، قطب مهمی در فرش دستباف و تمام ابریشم در جهان است و حدود ۲۰ درصد از سهم صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد و بهترین تولید‌کنندگان در کنار هم قرار دارند و با رقابت و صمیمت توانسته اند این صنعت و هنر را با تار و پود عشق ببافند و چنین زیبایی و هنری را خلق کنند.

وی تصریح کرد: در قم ۴۰ هزار تولیدکننده فرش داریم و ۴۵۰ عضو پروانه دار در قم فعال هستند که بخشی صادر کننده اند، در بسیاری از مواقع در تمصمیات کلان کشور قم را به عنوان تاثیرگذارترین استان ها و قطب فرش به شمار می آورند و در مشاوره و تصمیم گیری های کشور مورد توجه قرار می دهند.

این تولیدکننده پیشکسوت اظهار داشت: در بخش تولید سعی کردیم به کشورهایی که فرش صادر می شود از نظرات آنها استفاده کنیم و با ارزیابی طرح و رنگ، به تولید بپردازیم.

وی گفت:ارزش افزوده بالا و ظرافت بافی از ویژگی های مهم فرش قم است و باید فرشی که صد در صد ابریشم است را به بهترین شکل در اختیار خریداران قرار داد و آن را با قیمت واقعی عرضه کرد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11795
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها