تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

سالانه یک میلیارد و دویست میلیون دلار صرف واردات قطعات و انواع لوازم خانگی می‌شود

  • کد خبر : 11993
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۷:۰۹
سالانه یک میلیارد و دویست میلیون دلار صرف واردات قطعات و انواع لوازم خانگی می‌شود
عضو هیات مدیره کانون لوازم خانگی گفت: سالانه یک میلیارد و دویست میلیون دلار صرف واردات قطعات و انواع لوازم خانگی می‌شود که از این میزان حدود ۷۰۰ میلیون دلار سهم واردات مواد اولیه‌ لوازم خانگی است.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، محمد فرهادکیایی گفت: بر اساس اعلام آمارهای رسمی، عمق ساخت داخل یخچال فریزر، ۶۰ درصد، تلویزیون ۳۰ درصد، ماشین لباسشویی ۵۸ درصد و کولر آبی ۱۰۰ درصد است.

وی اضافه کرد: با حمایت و در نظر گرفتن مشوق ها، می‌توان عمق ساخت داخل برخی از لوازم خانگی کوچک مثل پکیج و لباسشویی، تا ۶۵ درصد رساند.

عضو هیئت مدیره کانون لوازم خانگی ایران گفت: تولید لوازم خانگی در سال ۹۶ حدود ۷ میلیون دستگاه بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ از ۱۶ میلیون دستگاه فراتر رفت.

وی با اشاره به مسئله تحریم و خروج شرکت‌های خارجی از کشور و ممنوعیت واردات از سال ۹۷, افزود: بر اساس آمارهای رسمی، نیاز بازار لوازم خانگی کشور سالانه حدود ۶ میلیارد دلار است که واردات قطعات یا اقلام مرتبط با این صنعت، هم اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است.

کیایی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و هفتصد دستگاه انواع یخچال فریزر سال گذشته توسط ۳۰ تولیدکننده بزرگ کشور تولید و بخشی زیادی از نیاز بازار از این طریق تامین شد.

عضو هیئت مدیره کانون لوازم خانگی ایران با بیان اینکه صادرات محور شدن صنعت لوازم خانگی در چند سال اخیر مطرح شده است گفت: با توجه به موانعی که در صادرات لوازم خانگی وجود دارد؛ در صادرات قطعات لوازم خانگی می‌توانیم موفقتر عمل کنیم.

کیایی ادامه داد: هم اکنون قطعه سازانی در کشور فعالیت می‌کنند که مازاد تولید را حتی به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند، اما هنوز سیاست‌های مشخصی برای قطعه سازی این صنعت، وجود ندارد ضمن اینکه نیازمند ایجاد استانداردسازی مناسبی برای این صنعت مانند صنایع دیگری از جمله خودروسازی هستیم.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=11993
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها