تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

بیش از ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند

  • کد خبر : 12470
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
بیش از ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون بیش از ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند. با ورود داده‌های جدیدی در داشبورد برخط این طرح، تعداد از ۶ میلیون پوشش عبور خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، عیسی زارع‌پور شنبه شب با حضورد دربرنامه تلویزیونی ضمن تشریح رویدادهای مهمی که در عرصه فضایی رخ داده، جزییات جدیدی از توسعه فیبرنوری و هوشمندسازی ارائه خدمات از سوی دستگاه‌ها ارائه کرد.

وی گفت: از زمانی که ایران وارد حوزه فضایی شد تا سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۳ پرتاب فضایی داشتیم که از ابتدای دی‌ ۱۴۰۰ و پس از آغاز بکار دولت سیزدهم تا امروز تعداد پرتاب‌های فضایی به ۱۱ رسیده و امیدواریم به زودی رکورد پرتاب‌های‌ فضایی را خواهیم زد.

وزیر ارتباط تاکید کرد: این پرتاب‌ها نمایانگر کارهایی است که تمام بخش‌ها روی زمین انجام می‌دهند. ماهواره‌ایی که ما می‌سازیم دهها زیرسامانه و بخش دارد که متخصصین باید اینها را در آزمایشگاه تست کنند اما تا زمانی که در فضا قرار نگیرد نمی‌دانیم که اینها درست کار می‌کنند یا نه.

زارع‌پور افزود: برای نخستین بار در این دولت توانستیم ماهواره‌های ۱۰۰ کیلوگرمی را با موفقیت در مدار قرار بدهیم. این زحمات دانشمندان ما در سال‌های اخیر است که در ۲ سال گذشته شتاب خوبی گرفته است. هیچوقت نافی زحماتی که کشیده شده نیستیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در تمام بخش‌ها کار با شتاب دنبال می‌شود. اکنون ماهواره‌های بسیاری در صف پرتاب داریم و تا پایان سال نیز حداقل یک ماهواره دیگر را پرتاب خواهیم کرد. البته ما همکاری با کشورهای دیگر را نیز در دستور کار خود داریم چرا که به دلیل شرایطی که اکنون پایگاه‌های پرتاب فعلی ما دارند در برخی مدارها امکان ماهواره‌گذاری نداریم و باید با همکاری کشورهای دیگر این کار را انجام بدهیم.

زارع‌پور افزود: در حال ساخت بزرگ‌ترین پایگاه پرتاب فضایی کشور در کشور و نیز غرب آسیا هستیم. ساخت این پایگاه در این دولت انجام شد. فاز نخست آن تا سال آینده به اتمام خواهد رسید و اولین پرتاب‌ها در تمامی مدارها را از آن‌جا انجام خواهیم داد. پنجره پرتاب این پایگاه بسیار گسترده است. تا پیش از آن ماهواره‌های عملیاتی را با همکاری کشورهای دیگر در مدار قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=12470
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها