تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

راه اندازی تالارهای معاملات سلف و پیمان آتی در مرکز مبادله ارز و طلا در آینده نزدیک

  • کد خبر : 13720
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
راه اندازی تالارهای معاملات سلف و پیمان آتی در مرکز مبادله ارز و طلا در آینده نزدیک
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا ایران از راه اندازی سامانه ارز خدماتی تا یک ماه دیگر و همچنین راه اندازی تالارهای معاملات سلف و پیمان آتی (فوروارد) در مرکز مبادله ارز و طلا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، مرکز مبادله ارز و طلا ایران، تیرماه سال گذشته از سوی بانک مرکزی و با هدف ساماندهی و جداسازی حوزه‌های نظارت و تنظیم‌گری از بخش عملیاتی و اجرایی راه اندازی شد. در این راستا علی سعیدی – مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، به فلسفه تاسیس مرکز مبادله اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بانک مرکزی این اراده را محقق ساخت که بخش عملیات را از تنظیم‌گری جدا سازد؛ چراکه تا قبل از این به گونه‌ای عمل می‌شد که تنظیم‌گری یعنی وضع مقررات، اجرا و نظارت را بانک مرکزی انجام می‌داد. با این حال روش دقیق‌تر روشی است که وضع مقررات و نظارت از عملیات جدا شود.

وی اظهار کرد:‌ در حال حاضر بانک مرکزی این برنامه را دارد که به مرور زمان عملیات اجرایی معاملات ارز را به مرکز مبادله منتقل کند و مرکز مبادله عملا این ماموریت را انجام دهد و بانک مرکزی به عنوان نهاد تنظیم‌گر، مقررات وضع کند و عملیات اجرایی که توسط مرکز مبادله انجام می‌شود را تحت نظارت خود، داشته باشد.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا ایران افزود: بنابراین به لحاظ اینکه بگوییم چرا این اقدامات صورت گرفت و چه اهداف و فلسفه‌ای پشت این اقدامت وجود داشت، برنامه بانک مرکزی این است که برای سال جاری و مطابق برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته عملیات اجرایی معاملات ارز به مرکز مبادله منتقل شود.

تالارهای ارز راه اندازی می‌شود

سعیدی با اشاره به موضوع راه اندازی تالار مبادلات ارز گفت:‌ وقتی در رابطه با موضوع ارز صحبت می‌شود، باید تاکید کرد که این موضوع شقوق مختلف دارد. ارز اشخاص، ارز بازرگانی (مبادله شده در سامانه نیما) و ارز خدماتی، شقوق مختلف ارز مبادله‌ای است که به تعبیر و اصطلاح بازار شامل تالارهای متفاوتی می‌شود. در تالارهای مختلف نیز معاملات با تحویل در سررسیدهای مختلف انجام خواهد شد (سلف، نقد و آتی).

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13720
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها