تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

پرداخت مطالبات گندمکاران در اوایل هفته آینده/ پیش بینی خرید تضمینی بیش از ۱۱ میلیون تن گندم

  • کد خبر : 13729
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
پرداخت مطالبات گندمکاران در اوایل هفته آینده/ پیش بینی خرید تضمینی بیش از  ۱۱ میلیون تن گندم
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران در اوایل هفته آینده خبر داد و پیش‌بینی‌کرد: میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن بگذرد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، علیرضا مهاجر در گفت‌وگویی درباره برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در پنج محصول راهبردی گندم، برنج، جو، پنبه و شکر افزود: تقریبا به‌غیراز یکی دو محصول دامی، همه محصولات اساسی و استراتژیک کشور در بحث غذا مربوط به حوزه زراعت است، به طوری که محصولاتی مانند گندم، جو، پنبه، شکر و محصولاتی که به‌ نوعی با سفره مردم سروکار دارد در این حوزه تامین و در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان تولید و خرید گندم در سال زراعی جاری اظهارداشت: در ابتدای سال زراعی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ با شروع فعالیت دولت سیزدهم، میزان خرید گندم ۴.۵ میلیون تن بود و با برنامه‌ریزی که انجام شد برای سال ۱۴۰۱ میزان خرید به ۷.۵ میلیون تن رسید.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ به ۱۰.۵ میلیون تن رسیدیم که خودکفایی در گندم نان محقق شد و امسال امیدواریم که خرید گندم از ۱۱ میلیون تن بگذرد و کل نیاز جامعه ما به گندم در داخل کشور تامین شود.

مهاجر با اشاره به اینکه بیشتر از ۷۰ درصد از اراضی ما اراضی کوچک بوده و کشاورزی ما معیشتی است، گفت: امکان تامین کود، بذر و سم برای این گروه از کشاورزان وجود ندارد و باید دولت برای آن‌ها تامین کند تا بتوانند به‌موقع از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: دولت علی‌رغم همه تنگناهایی که داشت کود، بذر و سم مناسب را تهیه کرد و با قیمت بسیار مناسب در اختیار کشاورزان قرارداد زیرا اگر به کشاورزان خرده‌پا توجه نکنیم آن‌ها امکان تامین نخواهند داشت و با توجه به اینکه ۷۰ درصد از اراضی در اختیار آن‌ها است، بنابراین ۷۰ درصد تولید ما دچار صدمه می‌شود.

مهاجر افزود: ما به دنبال این هستیم که این اراضی را ارتقا بدهیم که میانگین تولید ما در اراضی آبی افزایش پیدا کند و به خودکفایی از همین اراضی آبی برسیم، اما در کنار آن طرح جهش تولید در دیم‌زارها را داریم که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به سال چهارم رسیده است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13729
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها