تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

استاندار قم: نرخ بالای مشارکت قم در انتخابات باید تکرار شود

  • کد خبر : 13843
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
استاندار قم: نرخ بالای مشارکت قم در انتخابات باید تکرار شود
استاندار قم حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای را مظهر اقتدار و اراده ملت دانست و گفت: مدیران قم باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این استان مانند انتخابات اسفندماه گذشته، بالاترین نرخ مشارکت در کشور را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، سید محمد آقامیری عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم در تالار کرامت استانداری همچنین با تاکید بر بسیج امکانات و نیروی انسانی لازم برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه افزود: اگر یک دستگاه اجرایی در این خصوص همکاری نکند، تخلف کرده است.

این مقام ارشد اجرایی در استان همچنین با بیان این مطلب که مدیران استان نباید در ستادهای انتخاباتی عضو شوند یادآور شد: به طور کلی عضویت در ستادهای انتخاباتی برای تمام مدیران ممنوع است و به نوعی تصرف در بیت‌المال محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدیری که از بیت‌المال حقوق می‌گیرد حق ندارد آن را به نفع نامزدی مورد استفاده قرار دهد.

استاندار قم گفت: تمام ۶ کاندیدایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند، برای ما محترم هستند و کسی بر دیگری برتری ندارد.

آقامیری با ذکر این نکته که تمام دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا بیشترین مشارکت را در استان داشته باشیم خاطرنشان کرد: مدیران حداکثر تلاش‌شان را انجام دهند تا قم در انتخابات در پیش‌رو مانند انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته بالاترین نرخ مشارکت را در کشور داشته باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: مردم سلایق مختلف دارند و هر نامزدی که به نظرشان اصلح‌تر باشد را انتخاب می‌کنند.

وی در بخش دیگری سخنان انسجام موجود بین دستگاه‌های مختلف استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: موضوع‌هایی بوده که مسوولان استان از هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، با یک نظر واحد آن را پیگیری نموده‌اند.

آقامیری با بیان اینکه این اتحاد بین مسوولان استان، ناشی از همدلی و همفکری بین دستگاه‌ها می‌باشد اظهار کرد: تمام تلاش‌مان این است که مشکل‌ها را به دیوان عدالت اداری ارجاع ندهیم.

استاندار قم با یادآوری تبصره چهار ماده ۱۶ قانون عدالت اداری مبنی بر اینکه، همه دستگاه‌ها موظفند مشکل‌هایی که مربوط به آنها می‌شود را بررسی کنند افزود: بر اساس این قانون که از سوی رئیس کل دادگستری استان به استانداری ابلاغ شده، از دستگاه‌ها درخواست‌ کرده‌ایم، عادلانه

به موضوع‌ها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دستگاه‌ها باید متناسب با خط‌ مشی‌ها و سیاست‌های تعیین شده از سوی دولت سیزدهم و انتظارهای مردم باشد خاطرنشان کرد: هر چقدر قانون محکم‌تر باشد، نظم عمومی نیز بهتر ایجاد می‌شود، برای ما رای صادره از طرف دیوان عدالت اداری لازم‌الاجرا است و اجازه تفسیر آن را نداریم.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=13843
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها