تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

عاشورای قم، تبلور عشق و ارادت

  • کد خبر : 14000
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
عاشورای قم، تبلور عشق و ارادت
نوای لبیک یا حسین علیه السلام در سالروز عاشورای حسینی در شهر مقدس قم و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها طنین انداز شد.

یادداشت از ندا فرمایشی

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، همزمان با سالروز عاشورای حسینی، عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام در شهر مقدس قم از ساعات ابتدایی روز سه شنبه در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام حرکت کردند تا مصیبت روز دهم محرم الحرام را به ساحت بانوی کرامت تسلیت گویند.

از صبح روز عاشورای حسینی، مسیر منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، مملو از عزاداران حسینی بود و هیأت‌های مذهبی از نقاط مختلف شهر به سمت حرم مطهر حرکت کردند

از گوشه و کنار شهر، دسته‌های عزاداری با پرچم‌های سیاه و علم‌های سبز و کبود، راهی حرم مطهر شده و نوای سینه‌زنی و زنجیرزنی در هم آمیخته و شور و شعوری وصف‌ناپذیر در فضای شهر حاکم شده است.

حضور دسته جات عزاداری از شهرهای مختلف کشور امروز در قم پررنگ است و هر هیات با نوا و سبک خاص خود، مرثیه‌سرایی و عزاداری می‌کند و حزن و اندوه عزاداران را به اوج خود می‌رساند.

در گوشه و کنار شهر همچنین عزاداران و دسته‌های سینه زنی با حمل پرچم فلسطین و تصاویر کودکان بی‌گناه غزه، جنایات وحشیانه یزیدیان زمان را محکوم می‌کنند

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، قلب تپنده عزاداری در این روز است و خیل عظیمی از زائران و مجاوران با حضور در حرم، به سوگ و ماتم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان نشسته اند. حرم مطهر بانوی کرامت، غرق در ماتم است و زائران با اشک و آه و ناله‌های جانسوز، با امام حسین (ع) و یاران شهیدش نجوای عاشقانه از سر وفاداری می‌کنند.

چهره‌های غم‌زده و اشک‌آلوده عزاداران، حکایت از عمق اندوه و ارادت آنان به خاندان رسالت دارد. کودکان و پیران، زن و مرد، همگی در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش شریک هستند.

برخی سینه‌زنی می‌کنند و ناله‌های جانسوز سر می‌دهند، برخی دیگر زنجیر بر سر و شانه می‌زنند و با نوحه‌های حزن‌انگیز، اشک ماتم می‌ریزنند و برخی نیز در گوشه کنار معابر مشغول خدمت رسانی به عزاداران هستند.

مداحان اهل بیت با مرثیه‌سرایی و ذکر مصائب کربلا، حزن و اندوه عزاداران را دوچندان کرده‌اند و شور و شعور حسینی را به اوج خود می‌رساندند.

در یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی این روز، دسته عزاداری از کودکان خردسال، با لباس‌های مشکی و پرچم‌های سبز و کبود، در حالی که اشک از چشمانشان جاری است، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به عزاداری می‌کنند.

نوازش پرچم سبز توسط دستان کوچک و معصوم این کودکان، صحنه‌ای دلخراش و در عین حال زیبایی را خلق کرده بود که اشک را در چشمان بسیاری از حاضران جاری می‌کند.

عاشورای حسینی در قم، تبلور عشق و ارادت مردم این شهر به خاندان رسالت و امام حسین (ع) است. این روز، یادآور ظلم و ستمی بود که بر خاندان رسالت و امام حسین (ع) در واقعه کربلا روا شد و درس‌های ایثار، فداکاری و آزادگی را به بشریت آموخت.

عزاداری مردم قم در روز عاشورا، نشان‌دهنده زنده بودن نهضت عاشورا و پایبندی آنان به آرمان‌های والای امام حسین (ع) است، عاشورای امسال روزی بود که مردم قم با حضور پرشور خود در عزاداری‌ها، بار دیگر با امام حسین (ع) و یاران باوفایش بیعت کرده و عهد و پیمان خود را با راه و مرام آن امام همام تجدید نمودند.

 

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14000
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها