تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 14019
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولین صندوق خود را با رعایت این آیین نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط متناسب سازی نمایند.

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور صرفاً بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی هزینه خواهد شد.

کلیه بیمه شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آیین‌نامه می‌باشند.

متن آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان به شرح زیر است:

ماده ۱- در این آیین‌نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به‌کار می‌روند:

۱- قانون: قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳.

۲- صندوق‌های بازنشستگی: کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه و بازنشستگی مشمول بند (ر) موضوع ماده (۲۸) قانون.

۳- حقوق بازنشستگی: وجوهی که با توجه به قوانین و مقررات مربوط به صندوق بازنشستگی صندوق ذی‌ربط، تحت این عنوان و یا به عنوان مستمری، حسب مورد به بیمه شده، بازنشسته، از کارافتاده کلی و یا بازماندگان بیمه شده متوفی (به استثنای کمک هزینه عائله مندی و اولاد و سایر مزایای جانبی غیرمشمول کسورات بیمه و بازنشستگی) پرداخت می‌گردد.

۴- شاغل: فردی که به تبع اشتغال و از طریق کارفرمای ذیربط و با پرداخت حق بیمه مربوط مطابق با قوانین و مقررات، مشترک فعال یکی از صندوق‌های بازنشستگی محسوب می‌گردد.

۵- شاغلان مشابه و همطراز: شاغلانی که به لحاظ نظام جبران خدمات و همچنین از لحاظ پایه، رتبه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه و یا سایر عناوین مشابه با رعایت احکام این آیین‌نامه، دارای وضعیت یکسان یا ویژگی‌های مشترک با شغل فرد بازنشسته در زمان اشتغال وی باشند.

۶- مابه التفاوت: اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با نود درصد (۹۰%) میانگین مبلغ خالص حقوق و فوق العاده های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز.

ماده ۲- صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولین صندوق خود را با رعایت این آیین نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط متناسب سازی نمایند.

تبصره- منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور صرفاً بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی هزینه خواهد شد.

ماده ۳- کلیه بیمه شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آیین‌نامه می‌باشند.

تبصره ۱- مبنای تعیین مابه‌التفاوت و همچنین ملاک تشخیص حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان که تا پایان سال ۱۴۰۲، حقوق بازنشستگی آنان برقرار شده است، در ابتدای سال ۱۴۰۳ و پس از اعمال افزایش ضریب سنواتی برای حقوق شاغلان و بازنشستگان و با رعایت بندهای (۳)، (۵) و (۶) ماده (۱) این آیین‌نامه می‌باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14019
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها