خیابان‌های منتهی به بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) در روز شهادت برادر به صحنه‌های احساسی و زنده‌ای تبدیل شده‌اند و سر در هر خانه‌ای بیرق یا رضا (ع) نصب شده و هر خانه‌ای به موکبی برای خدمت به سوگواران شاه خراسان مبدل شده است.

حریم اخت الرضا (ع) مملو از زائران و دلدادگان و جاماندگان شاه خراسان است، مردم قم گرچه هزاران کیلومتر از خراسان فاصله دارند، اما دل‌های مومنانه آنها روانه شهر غریب الغربا شده است.

دل‌های عاشقانی که به دیار اخت الرضا (ع) پناه آورده‌اند، به سوی حرم برادرش پر کشیده و با زمزمه ملائک همراه شده است.

جامه مشکین دسته‌های عزاداری در سوگ شاه خراسان غصه‌ها را دو چندان می‌کند و با زمزمه این عزاداران قلب‌ها طور دیگری می‌تپد.

دیار بانوی کریمان با گردهم آمدن موکب‌ها و دسته‌های عزاداری از ملیت‌های مختلف به یک کانون روحانی تبدیل شده است و این عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت قلب شیعیان را همچون مغناطیسی به یکدیگر وصل می‌کند.

آیین عزاداری و مرثیه سرایی در صحن های حرم مطهر در حال برگزاری است و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به رسم هر ساله در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام با برپایی دسته عزاداری از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام تا حرم مطهر با همراهی مردم متدین قم به عزاداری پرداختند.