تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در قم به بالای ۹۸ درصد رسیده ‌است

  • کد خبر : 14299
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
نرخ باسوادی  افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در قم به بالای ۹۸ درصد رسیده ‌است
معاون سواد آموزی قم با اشاره به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی پس از انقلاب در قم اظهار داشت: نرخ باسوادی در این استان در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۷ درصد در سال ۵۷ به بالای ۹۸ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده ‌است
به گزارش پایگاه خبری سلام بازار به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، غلامرضا رضایی همزمان با روز جهانی سوادآموزی با حضور در برنامه زنده بی تعارف از صدا و سیمای مرکز قم، عملکرد و برنامه های این معاونت را تشریح کرد.

رضایی در این برنامه با گرامیداشت روز جهانی سوادآموزی، خاطرنشان کرد: انتخاب یک روز در جهان به نام روز سوادآموزی ناظر به اهمیت موضوع و تلاش جامعه جهانی برای کاهش نرخ بی سوادی و حساسیت عمومی در این خصوص است.

رضایی در این برنامه با گرامیداشت روز جهانی سوادآموزی، خاطرنشان کرد: انتخاب یک روز در جهان به نام روز سوادآموزی ناظر به اهمیت موضوع و تلاش جامعه جهانی برای کاهش نرخ بی سوادی و حساسیت عمومی در این خصوص است.

وی با بیان اینکه جهان امروز جهانِ سوادهای نو و کاربردی است، تصریح کرد: متناسب با تغییر مفهوم سواد، نهضت سوادآموزی نیز در گام دوم ماموریت و رسالت خطیر خود باید همراه با همه نظام های آموزشی معاصر باید به سمت ترویج و تعمیق انواع سوادهای جدید و مهارتی حرکت کند.

معاون سوادآموزی استان قم اظهار داشت در ۴۰ سال گذشته جریان سوادآموزی در دنیا به صورت میانگین ۱۸ درصد رشد داشته است در حالی که در جمهوری اسلامی ایران این رقم ۵۰ درصد بودهو این یعنی ما ۲.۵ برابر میانگین جهانی رشد داشته ایم.

رضایی انسداد مبادی بی سوادی و ایجاد انگیزه برای تشویق و ترغیب بی سوادان و کم سوادان را برنامه مهم معاونت سوادآموزی در قم برشمرد و تاکید کرد در راه رسیدن به این هدف جایگاه و نقش صدا وسیما پررنگ و ممتاز است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی پس از انقلاب در قم اظهار داشت: نرخ باسوادی در این استان در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۷ درصد در سال ۵۷ به بالای ۹۸ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده ‌است.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در تمامی کلاس های آموزش بزرگسالان، سوادآموزان به ادامه تحصیل تا مدارج بالاتر تشویق می شوند، خاطرنشان کرد: در استان قم بیش از ۱۶۰ چهره موفق از استاد دانشگاه و حوزه، کارآفرین، مدیر و معلم شناسایی شده اند که آموزش خود را از کلاس های نهضت سواد آموزی آغاز کرده اند.

رضایی طرح ها و بسته های آموزشی نهضت سواداموزی را متنوع دانست و با برشمردن تعدادی از این طرح ها گفت نگاه انعطاف محور در نهضت سوادآموزی امر آموزش را تا بیشترین حد ممکن تسهیل نموده و افراد بی سواد و کم سواد با هر شرایطی می توانند یکی از طرح های آموزشی را برای بهره مندی از نعمت سواد انتخاب کنند.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14299
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها