تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: در کم‌تر از ۲ سال مشکل مسکن ایثارگران به‌صورت ریشه‌ای حل می شود

  • کد خبر : 14360
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:  در کم‌تر از ۲ سال مشکل مسکن ایثارگران  به‌صورت ریشه‌ای حل  می شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با وزیر راه و شهرسازی قرار گذاشتیم در کم‌تر از ۲ سال مشکل مسکن ایثارگران را به‌صورت ریشه‌ای حل کنیم.

به گزارش بازابه گزارش پایگاه خبری  سلام بازار سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره مراکز درمانی مخصوص جانبازان شرح داد: با مراکز درمانی تا امروز حدود ۹ هزار قرارداد بسته شده که به سقف ۱۰ هزار می‌رسانیم. ۳۰ مرکز درمانی داریم که ۵ مرکز آن مراکز تهیه و تأمین ارتز و پروتز برای جانبازان است.

رئیس بنیاد شهید درباره اشتغال و توانمندسازی ایثارگران شرح داد: مسکن و اشتغال از موضوعات جدی ایثارگران است‌. در برنامه توسعه ششم و هفتم برای فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و شهدا دولت تعیین شده به استخدام رسمی دستگاه درآیند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: ماده ۳۱ قانون جامع ایثارگران را داریم که تکلیف می‌کند که از هر استخدامی که در کشور صورت می‌گیرد، باید یک ظرفیتی به جامع ایثارگری داده شود. یک ظرفیت هم صندوق اشتغال ما است.

وی ادامه داد: سفرهای استانی را بعد از هفته دفاع مقدس شروع می‌کنیم. در این سفرها یک ظرفیت‌ها مثل شرکت‌های خصوصی یا کارخانجات بزرگی هستند که می‌توانیم از آن ظرفیت برای حل این مشکل استفاده کنیم.

حل ریشه‌ای مشکل مسکن ایثارگران تا ۲ سال دیگر

اوحدی درباره مشکل مسکن ایثارگران افزود: مواد ۲ تا ۷ قانون جامع ایثارگران تأکید دارد که دولت مکلف است زمین و مسکن جامعه ایثارگری جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر را تأمین کند. زیبنده نیست افرادی که ۳ هزار روستا و ۱۰ شهر و ۱۵ هزار کیلومتر مربع از کشورمان را آزاد کردند، خانه‌های مردم را از دست اشغالگران آزاد کردند، خیلی از آن‌ها یک وجب خانه برای خودشان نداشته باشند.

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: ما با وزیر راه، مسکن و شهرسازی نهضت زمین و مسکن ایثارگران را راه‌اندازی می‌کنیم که طبق آن در کم‌تر از ۲ سال باید بحث مسکن ایثارگران را به صورت ریشه‌ای حل شود. سه‌شنبه هفته آینده وزیر راه همایش مدیران استانی را گذاشتند و از بنیاد شهید دعوت کردند حضور داشته باشد. یک تفاهم‌نامه بی‌سابقه‌ای برای اولین بار امضا می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14360
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها