تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

اهدای زمین ۶۰۰ متری جهت ساخت حسینیه به اتاق اصناف قم/بیش از ۵۴۰ قطعه طلا برای مشارکت در ساخت حرم‌های مطهر توسط کمیته اصناف ستا عتبات جمع آوری شده است

  • کد خبر : 14491
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
اهدای زمین ۶۰۰ متری جهت ساخت حسینیه به اتاق اصناف  قم/بیش از ۵۴۰ قطعه طلا برای مشارکت در ساخت حرم‌های مطهر توسط کمیته اصناف ستا عتبات جمع آوری شده است
مسئول کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم گفت: باتوجه به نیاز اتاق اصناف به حسینیه جهت برگزاری مراسمات بنده زمینی به متراژ 600 متر واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) برای این موضوع به اتاق اصناف مرکز استان قم اختصاص می‌دهم تا خانواده اصناف از آن بهره‌برداری کنند

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، ابوالفضل صبوری با اشاره به تاسیس کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم اظهار کرد: خانواده اصناف همواره در امر خدا پسندانه ثابت قدم بوده و در بحث ساخت حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) مشارکت داشتند.

وی افزود: باتوجه به این موضوع بنده به همراه تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم در راستای ساماندهی خیرین عزیز صنفی کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان در سال ۱۳۸۷ را تاسیس کردیم.

مسئول کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم در ادامه تصریح کرد: ابتدا کار جلسات مختلفی را مسئولین آستان‌های مقدسه در کشورهای عراق، سوریه و… برگزار کرده و سعی کردیم نیازمندی حرم‌های مطهر را احصا و دسته بندی کنیم. مصالح ساختمانی، نیروی کار، ابزار و آلات و وسیله حمل و نقل بخشی از نیازهای مهم آن‌ها بود.

صبوری خاطرنشان کرد: در این امر خدا پسندانه خیرین صنفی کمک‌های چشم‌گیری به کمیته اصناف داشته و در هر کجا که به محصول و یا منابع مالی نیاز پیدا می‌کردیم افراد نیازهای ما را تامین می‌کردند. البته لازم به ذکر است افراد خارج از صنفی نیز باتوجه به ارتباطاتی که با ما دارند مشارکتی در این کمیته داشتند.

مسئول کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم در ادامه مطرح کرد: باتوجه به نیاز کمیته به دفتر مراجعات مردمی، خیرین و برگزاری جلسات بنده دفتری در ساختمان نگین میدان رسالت به این موضوع اختصاص دادم و درحال حاضر این دفتر دایر می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: با شناسایی نیروی کار و متخصصین خبره آن‌ها را به مقاصد مد نظر اعزام کرده و باتوجه به منابع و تجهیزاتی که جمع آوری شده بود آن‌ها کار خود را شروع کردند.

صبوری در ادامه بیان کرد: کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم از همان سال ۱۳۸۷ کمک‌های نقدی به ریال، کمک‌های نقدی به ارز خارجی و طلا و جواهراتی که از سوی خیرین اهدا می‌شد جمع آوری کرد؛ برای مثال در سال ۱۳۸۷ حدود ۵۵ قطعه طلا، ۸ میلیون تومان پول نقد و ۱۰۰ ریال عربستان کمک از سوی خیرین جمع آوری شد.

وی افزود: لطف خیرین و خانواده اصناف قم همواره شامل حال این کمیته بوده و در طول این سال‌ها کمک‌ها و نذورات خود را به این کمیته سپرده‌اند؛ براساس آمار در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دینار عراقی و بیش از ۲ میلیارد تومان کمک نقدی توسط کمیته اصناف ستاد عتبات جمع آوری شده است.

مسئول کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم تاکید کرد: در مجموع عمر فعالیت این کمیته ۵۴۲ قطعه طلا، بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان کمک نقدی و ۱۰۰ ریال عربستان، ۱۷۵۰ دلار آمریکا، ۳۰۳ هزار دینار عراق، ۸۵ پوند انگلیس، ۲۰ هزار روپیه، ۲۰۰ یورو و ۷۰ هزار لیر لبنان جمع آوری شده است.

صبوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعلام کرد: بنده در طول عمری که از خداوند گرفته‌ام تلاشم بر این بوده بتوانم کمک حال هم‌نوعان خود باشم، تا حد توان از سرمایه خود در امور خیر هزینه کرده‌ام و از طرفی دیگر برکتی که خداوند نصیب من کرده است را کامل حس کرده‌ام.

مسئول کمیته اصناف ستاد عتبات عالیات استان قم عنوان داشت: این روزها شاهد این هستیم ادارات و مجموعه‌های مختلف صاحب حسینیه جهت برگزاری هیئت و مراسم هستند؛ این کمبود در اتاق اصناف قم هم حس می‌شود و می‌بینیم که اتاق اصناف به عنوان یک پارلمان خصوصی قدرتمند هنوز مکان مشخصی درخصوص این برنامه‌ها ندارد.

وی اشاره کرد: در همین راستا بنده تصمیم گرفتم زمینی به متراژ ۶۰۰ متر جهت ساخت حسینیه به اتاق اصناف مرکز استان قم اختصاص دهم. این زمین در بلوار پیامبراعظم(ص) بوده و در این گفت‌وگو اعلام می‌کنم که حاضر هستم در بحث ساخت نیز مشارکت داشته باشم.

مسئول کمیته اصناف اتاق اصناف مرکز استان قم در پایان گفت: خانواده اصناف در همه برنامه‌ها ثابت قدم بوده و حتی به دولت هم کمک کرده است، باتوجه به گستردگی و قدرتی که دارد باید برای حل مشکلات خود نیز قدمی بردارد. ما آماده ساخت حسینیه هستیم تا خانواده اصناف قم از آن بهره‌برداری کند

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14491
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها