تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت تولید شد

  • کد خبر : 14519
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت تولید شد
رئیس هیئت مدیره قطعه سازان و مجموعه سازان موتورسیکلت گفت: سال گذشته ۶۱۵ هزار موتورسیکلت تولید شد که پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال به تولید حدود ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برسیم.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، محمدتقی زردوز درباره تولید قطعات موتورسیکلت در ایران افزود: در این خصوص ما در سه حالت قرار داریم‏، در برخی زمینه‌ها بیش از ظرفیت تقاضا تولید داریم‏، در برخی زمینه‌ها برابری می‌کنیم و در برخی زمینه‌ها نیز عقب هستیم.

وی گفت: باید یک تراز درستی از وضع قطعه سازی نسبت به موتورسیکلت سازی داشته باشیم و بر آن اساس حرکت کنیم تا بتوانیم در بخشی‌های که عقب هستیم و نیازها بیش از توان قطعه سازی کشور است آن بخش‌ها توسعه پیدا کند تا بتوانیم براساس نیاز یک ساله حداقل بالای ۵۰ درصد قطعات را به طور کامل در داخل کشور هم به لحاظ کیفی و رقابت و قیمت تامین کنیم.

رئیس هیئت مدیره قطعه سازان و مجموعه سازان موتورسیکلت درباره عمق داخلی سازی نیز افزود: اکنون داخلی سازی در برخی موتورها ۱۰ درصد، در برخی ۲۰ درصد و نهایت روی موتورسیکلت‌های سی دی‌ای که سالهاست تولید می‌شود، ۵۰ درصد بومی سازی داریم.

وی درباره واردات موتورسیکلت‌ها نیز گفت: متاسفانه موتورسیکلت طی سال‌های گذشته عمدتا وارد کشور شده است‏، اکنون با توجه به شرایطی که در بومی سازی و داخلی سازی قطعات مورد نیاز موتورسیکلت پیش آمده‏، الزامی را برای صنعت ایجاد می‌کند که آنچه در داخل قابل تولید است دیگر واردات نشود.

زردوز با بیان اینکه در بسیاری از شاخه‌های صنعت موتورسیکلت، مزیت‌های رقابتی بسیار جدی داریم گفت: متاسفانه تاکنون به این مزیت‌های رقابتی توجهی نشده است. ما در زمینه انرژی، نیروی کار، حقوق و دستمزد و مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و حتی آلومینیوم مزیت رقابتی در مقایسه با چین داریم.

رئیس هیئت مدیره قطعه سازان و مجموعه سازان موتورسیکلت افزود: ما اگر از این مزیت‌های رقابتی بتوانیم به درستی استفاده کنیم به خوبی می‌توانیم در بسیاری از قطعات با کشورهای مدعی این صنعت رقابت کنیم و در نهایت صنعت موتور را از وابستگی به واردات و ارزبری خارج کنیم.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14519
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها