تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
0

حال و هوای قم در سوگ کریمه اهل بیت سلام الله علیها

  • کد خبر : 14527
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
حال و هوای قم در سوگ کریمه اهل بیت سلام الله علیها
امروز قم حال و هوای متفاوتی دارد و چشم‌های مردمانش در سوگ کریمه اهل بیت سلام الله علیها گریان است و قلبهایشان مالامال از غم و اندوه؛ هر جای شهر را که می نگری نشانی از عزاداری و رخت عزا را بر قامت پایگاه فقه جعفری می بینی.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،در سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) از ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه دسته عزاداری خادمان حرم مطهر با تجمع در بیت النور محل عبادت حضرت معصومه (س) به سمت حرم بانوی کرامت عزاداری کردند

مردم متدین شهر مقدس قم به همراه زائران از سراسر کشور در این روز حزن‌انگیز در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافته و سوگواری می‌کنند.

حرم کبریایی حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاه‌پوش و پرچم‌های مشکی در سراسر این مکان مقدس برافراشته شده و برنامه‌های سوگواری با حضور زائران و مجاوران برپاست.

جمع کثیری از زائران، خادمان و ارادتمندان بانوی کرامت به همراه مردم متدین و دوستدار ولایت قم، با اجتماع در بیت‌النور و محل اقامت آن حضرت، دسته عزاداری باشکوهی را تا حرم حضرت معصومه(س) و کنار مضجع شریف دختر موسی‌ بن‌ جعفر(ع) برپا نمودند.

دسته‌های عزاداری نیز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجتماع کرده و در سوگ رحلت آن بانوی گرامی اسلام بر سرو سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

در این روز پر از غم و اندوه در جای‌جای قم مراسم عزاداری و سوگواری رحلت کریمه اهل‌بیت(س) ترتیب یافته و شیفتگان خاندان پیامبر اکرم(ص) ضمن عزاداری، زیارت‌نامه آن حضرت را با دلی شکسته و غمبار زمزمه می‌کنند.

آیین باشکوه سوگواری رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان نیز برپا شد و سخنرانان گوشه‌ای از زندگانی گهربار آن بانوی گرامی اسلام را بیان کردند.

 

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=14527
محل قرار گیری تبلیغات شما

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها