7:21:46تاریخ : پنج شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۴ Thursday, 10 April , 2025
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

جزییاتی از آخرین وضعیت پروازها به اقصی نقاط جهان و خطوط پروازی/۱۰۰ نقطه در جهان میزبان پروازهای مسافری از مبدا ایران

  • کد خبر : 15632
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۴
جزییاتی از آخرین وضعیت پروازها به اقصی نقاط جهان و خطوط پروازی/۱۰۰ نقطه در جهان میزبان پروازهای مسافری از مبدا ایران
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به آخرین وضعیت پروازها به اقصی نقاط جهان و خطوط پروازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ۱۰۳ نقطه پروازی از ۳۱ کشور پرواز داریم.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، حسین پورفرزانه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی به آخرین وضعیت پروازها از مبدا ایران به اقصی نقاط جهان و خطوط پروازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ۱۰۳ نقطه پروازی از ۳۱ کشور پرواز داریم.

وی یادآور شد: تعداد کل ناوگان مسافری کشوری ۳۳۵ فروند، تعداد هواپیماهای فعال ۱۸۲ فروند و تعداد هواپیماهای سرخط ۱۳۹ فروند است.

پورفرزانه در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای بهره وری در فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت به دنبال واگذاری بهره‌برداری فرودگاه‌های بلا استفاده و کم‌بهره به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این مهم، موانع و خلاهای مختلف قانونی دارد و دستگاه‌های مختلف درگیر آن هستند، اما قانون‌گذار در برنامه هفتم پیشرفت کشور پیش‌بینی کرده است که با تدوین آیین‌نامه‌ای این امر تسهیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌ کرد: چنانچه ساز و کارهای قانونی به درستی تبیین شوند، با واگذاری فرودگاه‌های کشور به بخش‌های خصوصی و عمومی، تعداد فرودگاه‌های سودده کشور افزایش می‌یابد یا حداقل هزینه اداره کردن فرودگاه‌های کشور به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: مقررات هوانوردی در این خصوص از قبل پیش‌بینی شده است‌.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: قانون‌گذار در برنامه هفتم پیشرفت کشور بر حفظ مالکیت دولت بر فرودگاه‌های دولتی تاکید کرده است، اما موضوع دیگری نیز در اینجا مطرح است و آن انتقال مالکیت فرودگاه‌های کشور به دولت‌های محلی نظیر استانداری‌ها، شهرداری و … است.

وی اضافه کرد: تجارب موفقی در این خصوص نیز وجود دارد. مانند فرودگاه کیش و برخی دیگر از مناطق آزاد کشور که مالکیت و بهره‌برداری آن متعلق به منطقه آزاد مربوطه است.

پورفرزانه معتقد است: مدل بهره‌برداری دولتی از فرودگاه‌های کشور، مدل اقتصادی پر هزینه و گرانی است که هزینه و سود در آن اولویت بالایی ندارد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=15632
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها