تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
2

اجرای طرح «خانه من، آشپزخانه ارباب» در قم

  • کد خبر : 9527
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۰۹
اجرای طرح «خانه من، آشپزخانه ارباب» در قم

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: طرح «خانه من، آشپزخانه ارباب» در آستانه اربعین حسینی در قم اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه‌ای طی گفتگویی با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون خادمیاری رضوی در سطح استان قم به تشریح ویژه برنامه‌های اربعین حسینی […]

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: طرح «خانه من، آشپزخانه ارباب» در آستانه اربعین حسینی در قم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار، حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه‌ای طی گفتگویی با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون خادمیاری رضوی در سطح استان قم به تشریح ویژه برنامه‌های اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در پیاده‌روی اربعین محروم هستیم در این راستا تصمیم گرفته شد برنامه‌هایی برای جبران این محرومیت در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «خانه من آشپزخانه ارباب»از سوی آستان قدس رضوی بیان کرد: این برنامه با نگاه به اربعین سالار شهیدان و خدمت به محبین و زائرین امام حسین (ع) تدارک دیده شده است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۰ هزار غذا با مشارکت‌های مردمی ‌تدارک دیده شد و قطعاً این تعداد غذا تا زمان اربعین بیشتر هم خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم ادامه داد: پخش مواد غذایی طرح خانه من آشپزخانه ارباب هم به صورت غذای آماده و هم جیره خشک و در بین نیازمندان خواهد بود.

تکیه ای از دیگر برنامه‌های این ایام را برگزاری زیارت عاشورا و دیدار خادمیاران با علما و خانواده‌های شهدا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ذکر کرد و گفت: کانون خادمیاری بانوان نیز در این ایام در نظر دارند سوگواری شهادت امام رضا (ع) را در طول ۱۰ روز با رعایت کامل اصول و ضوابط بهداشتی و در محیط باز برگزار کنند.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم در بخش دیگری از سخنانش از فراخوان مرثیه شعر رضوی با عنوان «الصدیق الشهید» خبر داد و بیان کرد: این فراخوان تا پایان ۲۶ مهرماه خواهد بود و یکی دیگر از برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی است؛ نحوه ارسان آثار از طریق پایگاه اینترنتی «شعر هیئت» است.

اجرای طرح صدف در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با الگو گرفتن از حضرت زینب کبری (س) که الگوی استقامت و عفت هستند، تعویض چادر‌های کهنه با چادر‌های نو برای خانواده‌های نیازمند در قالب طرح صدف اجرا می‌شود و محرومین از طریق ۳۸ کانون خادمیاری در محلات مختلف و عمدتاً حاشیه‌ای و فقیرنشین شناسایی شده اند.

تکیه‌ ای افزود: در قدم اول این طرح ۱۱۰ قواره چادر تعویض شده است، ولی با توجه به مشارکت فعال خادمیاران رضوی که شامل ۳ هزار نفر هستند این مقدار بیشتر هم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=9527
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها