تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
تبلیغات شما در این بخش قرار خواهد گرفت.
1

طرح آجر به آجر کمبود فضای آموزشی را در قم مرتفع می‌کند

  • کد خبر : 9529
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
طرح آجر به آجر کمبود فضای آموزشی را در قم مرتفع می‌کند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: اجرای طرح آجر به آجر باعث افزایش حضور مردم در امر مدرسه می‌شود و کمبود فضای آموزشی در این استان را مرتفع خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،محسن پورگلیان افزود: بیش از ۲۰ سال از تشکیل مجمع خیران استان قم می‌گذرد و در این مدت […]

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: اجرای طرح آجر به آجر باعث افزایش حضور مردم در امر مدرسه می‌شود و کمبود فضای آموزشی در این استان را مرتفع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سلام بازار،محسن پورگلیان افزود: بیش از ۲۰ سال از تشکیل مجمع خیران استان قم می‌گذرد و در این مدت ۳۰۰ تا ۴۰۰ خیر با آورده‌های کلان مدرسه احداث کرده‌اند،‌ ولی توسعه حضور مردم در این عرصه به‌صورت کلان میسر نشده است.

وی اضافه کرد: اما طرح آجر به آجر این امکان را فراهم می‌کند هر فردی با هر توان مالی حتی با کمترین مبلغ در امر مدرسه‌سازی مشارکت نماید.

به گفته وی، طرح آجر به آجر از طرح‌های تحولی وزارت آموزش و پروش در حوزه نوسازی مدارس می‌باشد که امسال آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مهر مدرسه به نشانی اینترنتی

http://khayerin.dres.ir/ و یا تماس با شماره تلفن ۳۲۹۱۵۵۷۷- ۰۲۵ در این امر مشارکت کنند.

پورگلیان ادامه داد: در استان قم، طرح مشارکت در تخریب و بازسازی مدرسه یک کلاسه روستای علی‌آباد کورگل بخش مرکزی در سامانه مهر مدرسه معرفی شده و خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای ساخت این مدرسه ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که مشکل زمین در قم فراگیرتر و اساسی‌تر از مشکل اعتبار است، گفت: در هر منطقه‌ای که توانسته‌ایم زمینی برای ساخت مدرسه اختصاص دهیم، مدرسه به کمک خیران و اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

وی افزود: جذب اعتبار پس از زمین، مشکل دیگر در ساخت مدرسه است؛ به‌ویژه اعتبارات استانی که برای امر مدرسه‌سازی بسیار محدود است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم اضافه کرد: برای دستیابی به سرانه استاندارد باید ۱۰۰ مدرسه در این استان احداث شود و با توجه به این‌که سالانه ۱۰ هزار دانش‌آموز جدید وارد مدارس قم می‌شوند، برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز سالانه باید ۲۸ مدرسه ۱۲ کلاسه احداث شود.

به گفته وی، استان قم از نظر تراکم دانش‌آموزی بیست و هفتمین استان کشور است.

در ۳۰ سال گذشته که مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تشکیل‌ شده، بیش از ۱۲۰ مدرسه با مشارکت و یا توسط خیران احداث و ۳۰۰ هزار مترمربع زمین آموزشی به آموزش و پروش اهداشده است.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

لینک کوتاه : https://www.salaambaazaar.ir/?p=9529
محل قرار گیری تبلیغات شما

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها